وزارت علوم در مرداد ۹۹ با اخبار متعددی مثل محرومیت مدافع استقلال از کنکور دکتری تا مرور خاطرات پاکت بازکنی که پدر کنکور لقب گرفت، گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت علوم در سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا شکل دیگری در آموزش به خود گرفت و همچون دیگر دستگاه‌های کشور اتفاقات پر فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت که سعی داریم در قالب یک بسته خبری به طور ماهانه مهم‌ترین وقایع مربوط به این وزارتخانه را بررسی کنیم.

هیچ محدودیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه بکارگیری اساتید بازنشسته و پیشکسوت در دانشگاه‌ها برای تدریس، گفت: از نظر آئین‌نامه‌ای استفاده از اساتید بازنشسته دانشگاه‌ های دولتی در تدریس، تحقیق و راهنمایی دانشجو منعی ندارد و نظر دانشگاه‌ ها مهم است.

۱۹ نوع سهمیه در کنکور برای متقاضیان احساس تبعیض ایجاد می‌کند

عاملی با اشاره به وجود ۱۹ نوع سهمیه در کنکور که هر کدام از آن‌ها به مرور و بر اساس مسئله به وجود آمده است، گفت: این مسئله برای متقاضیان احساس تبعیض ایجاد می‌کند که برای ساماندهی آن باید برنامه ریزی شود و البته این تصمیمات اگر به نتیجه برسد از کنکور سال بعد اجرایی خواهد شد.

زوار چمدان دانشجویان در رفت؛ دانشجویانی که نرفته باید برای تخلیه خوابگاه بازگردند

با شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند بلافاصله خوابگاه‌های دانشجوی تخلیه و دانشجویان روانه شهر و دیار خود شدند. با طولانی شدن روند رشد ویروس کرونا در کشور و همچنین با توجه به مشخص نبودن پایانی تعطیلات و تخلیه اضطراری، دانشگاه‌ها در اطلاعیه‌هایی به دانشجویان اعلام کردند که می‌توانند برای بردن وسایل خود به خوابگاه مراجعه کنند.

علاقه به رشته تجربی، پشت کنکوری‌ها را انباشته کرده است

غلامی گفت: بیشتر داوطلبان به رشته علوم تجربی علاقه دارند، این موضوع باعث ایجاد انباشت متقاضیان پشت کنکور شده است.

کنکور در تاریخ مصوب قبلی برگزار می‌شود

بر اساس بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت بنا شد تا آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور برگزار شود.

برنامه‌های روز عاشورا در دانشگاه‌ها مجازی برگزار می‌شود

غلامرضا غفاری، مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری مراسم محرم در دانشگاه‌ها اظهار کرد: برگزاری مراسمی که خصلت حضور جمعی را دارد به دستورالعمل‌ها و مواردی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت می‌کنیم، بستگی دارد.

او افزود: اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان و اجتماعات در دانشگاه‌ها را بدهد، دانشجویان مراسم محرم را در دانشگاه‌ها خواهند داشت.

پاسخ به شائبه‌ها درباره قرنطینه شش ماهه ۴۰ نفر برای لو نرفتن سوالات کنکور

سخنگوی سازمان سنجش درباره قرنطینه ۴۰ نفر از کارکنان چاپخانه این سازمان به مدت ۶ ماه توضیحاتی ارائه داد.

جایگزینی برای کنکور در رشته‌های پر متقاضی وجود ندارد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا امکان حذف کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در شرایط فعلی ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور از پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی جذب می‌شوند. از این میزان فقط ۲۰ درصد ظرفیت برای دانشگاه‌های دولتی و ۵۰ درصد برای رشته‌های نوبت دوم است.

مدافع استقلال از کنکور دکتری محروم شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به فیلمی که داوطلب کنکور دکتری از جلسه آزمون منتشر کرد، واکنش نشان داد.

اما و اگر‌های اجرای شیوه‌نامه بهداشتی در آزمون دکتری ۹۹

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

خاطرات بی حاشیه‌ترین کنکوری تاریخ ایران/ «پاکت باز کنی» که پدر لقب گرفت

هر داوطلب کنکور وقتی به دانشگاه راه پیدا کند با پدر رشته اش آشنا می‌شود. مثلا پدر علم محاسبات چارلز بابیجاست، پدر معماری ایمهوتپ،   پدرشیمی جابر بن حیان و پدر انسان‌شناسی ابوریحان بیرونی است اما تمامی این داوطلبان قبل از ورود به دانشگاه وقتی می‌خواهند از سد کنکور بگذرند با پدر کنکور ایران آشنا می‌شوند.

پدری که ۴۸ سال با حوصله و آرامش پدرانه به داوطلبان توصیه کرد  در جلسه کنکور مداد مشکی نرم پر رنگ به همراه داشته باشند. گویی تمام مردم، از پیر تا جوان به صدایش عادت که نه دل بسته بودند.

سربازی داوطلبان کنکور ارشد و دکتری؛ مشکلی که با کرونا سر باز کرد

با تعویق چند باره کنکورهای سراسری و علی‌رغم تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل شدن مشکل سربازی داوطلبان کنکور ارشد و دکتری این مشکلات همچنان پا برجا است.

لزوم تجدیدنظر در ایجاد پردیس دانشگاه‌های مادر

رئیس مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: با وجود تعداد بالای دانشگاه در کشور، در تاسیس پردیس برای دانشگاه‌های مادر باید تجدیدنظر جدی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار