به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل چهارم قطار ملی مترو رونمایی شد. این قطار کاملا از نظر ظاهر و بدنه تغییر پیدا کرده و از آن مهم تر ۸۸ درصد از زیرسیستمهای آن یعنی موتور و رانش قطار بومی سازی شده است.
تولید قطار ملی حدود ۸ میلیون یورو کاهش ارزبری را به همراه داشته و قطار ملی ایران به اندازه یک سوم نمونه خارجی خود هزینه بر است.
سورتا ستاری تاکید کرده که ۸۵ درصد از طراحی قطار ملی توسط جوانان ایرانی صورت گرفته و دانش ساخت قطار و واگن سازی کاملا به دست آمده است.
در این رویداد از دو ایستگاه جدید مترو در خط ۶ نیز بهره برداری شده است.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر گزارش زیر را مشاهده کنید.
انتهای پیام/