۲۲ هزار راس دام سنگین در مهاباد مایه کوبی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: حدود ۲۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری «تب‌مالت» بروسلوز گاوی در این شهرستان مایه کوبی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۲۲ هزار راس دام معادل ۹۰ درصد از جمعیت دام سنگین به صورت رایگان و با مشارکت ۴ گروه دامپزشکی بخش خصوصی و یک اکیپ بخش دولتی طی بهمن و اسفندماه امسال ایمن سازی شدند.

آغاز با اعلام اینکه در این طرح دام‌های ۱۸۴ واحد دامداری صنعتی و سنتی مایه‌کوبی شدند، افزود: مایه‌کوبی هر واحد دامداری با استفاده از یک سرسوزن انجام و در صورت مشهود بودن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن آن عوض می‌شود.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اذعان کرد: شهرستان مهاباد دارای بیش از ۲۵۰ هزار راس دام است که از این تعداد ۲۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین است.

«آغاز» از دامداران خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری دامی، از وارد کردن دام تازه، قبل از انجام مایه‌کوبی و معاینه دام به مجموعه دامداری خود خودداری کنند و صورت هرگونه بروز بیماری در بین دام‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.