محی الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت و رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفتوگوبا خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت و تاثیر شکلگیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش بر پرورش کودکان بیان کرد: این کار با عنوان خوبی شکل گرفته است، اما باید دید که مبانی فکری آن چیست و آیا برگرفته از سند تحول بنیادین است یا از منابع دیگری این مجموعه نشات میگیرد؟!
او ادامه داد: همچنین توجه به این موضوع ضرورت دارد که آیا آموزش و پرورش با ساختار فعلی، منابع مالی و نیروی انسانی لازم را میتواند در اختیار این سازمان قرار دهد یا آنکه بار سنگین و مضاعفی برای این وزارتخانه خواهد شد و در نهایت این مسئولیت ناتمام میماند.
به گفته رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی علاوه بر این موضوعات باید دید که آیا این ساختار محل ورود و تزریق نیروی انسانی متخصص است یا افرادی که از بخشهای دیگر بیرون مانده اند به این سازمان و مجموعه خواهند آمد.
او با تاکید بر منشا طرح اولیه شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: سند تحول برای این موضوع مبانی در نظر گرفته است؛ از طرفی در سند ٢٠٣٠ مسائلی درباره گسترش مهدکودک آمده است و باید دید مجریان در حین اجرا به کدام یک از راهبردها توجه بیشتری خواهند کرد.
محمدیان همچنین به موضوع اجباری یا اختیاری کردن مهدهای کودک و دوره پیش دبستانی اشاره و اظهار کرد: الزامی کردن دورههای مهد کودک و پیش دبستان هرچند کودک را برای حضور در مدرسه آماده میکند، اما باید توجه داشت که این دورهها باعث جدا کردن کودکان از خانواده نشود و ارتباط خانوادگی کودکان را کم نکنیم.
او بیان کرد: نباید همه مادران را شاغل فرض کنیم و دوره مهدکودک و پیش دبستان را یک الزام برای کودک بدانیم ضمن اینکه فرزندان مادران شاغل دچار آسیب دیدگیهای عاطفی هستند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/