فعالیت ۹ کمپ ترک اعتیاد در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۹ کمپ ترک اعتیاد در سطح استان خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر ۹ کمپ ترک اعتیاد در استان در حال ارائه خدمات هستند که یک کمپ غیر فعال است.

او با اشاره به این که بیرجند ۴ کمپ ترک اعتیاد دارد، افزود: فردوس، سرایان، قاین، نهبندان و سربیشه هر کدام یک کمپ دارند که کمپ نهبندان در حال حاظر با جابه جایی‌های انجام شده فعال نیست و همچنین کمپ سربیشه مجوز گرفته، اما به علت کمبود پزشک راه اندازی نشده است.

عرب نژاد اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ۲۰ درصد از هزینه‌های درمان مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان را تامین می‌کند و مابقی هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی که متولی کار است پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی کشور با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این تفاهم نامه تعیبن شده است که ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برای مراکز ترک اعتیاد پرداخت شود که تا کنون تنها ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به این که سازمان بهزیستی تاکنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای مراکز ترک اعتیاد هزینه کرده است بیان کرد: پذیرش در مراکز ترک اعتیاد زیاد است و پذیرش بیش از حد ظرفیت انجام می‌شود.

عرب نژاد گفت: برای افتتاح نخستین کمپ ترک اعتیاد شهرستان نهبندان ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که این مرکز ظرفیت پذیرش ۳۰ متقاضی برای اقامت میان مدت ۲۱ روزه برای درمان معتادان را دارد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا شهرستان های دیگه ندارن