استاندار کرمان با اشاره به لزوم پیشبرد آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز‌های آینده کشورگفت: قرارگیری بودجه آموزشی کشور در امر مهارت آموزی لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان امروز ۱۰ فروردین ماه در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم پیشبرد آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز‌های آینده کشور و بازار کار گفت: مهارت‌های سنتی در آینده جوابگو نخواهد بود.

او با بیان اینکه شکل‌گیری فنی و حرفه‌ای با دیدگاه راهبردی بوده است، افزود: حوزه آموزشی کشور از مدرسه تا آموزش‌های عالی گسترش خوبی داشته است؛ اما اکنون با جمعیت گسترده‌ای از جوانان فارغ‌التحصیل بیکار مواجه هستیم که مهارت ندارند، ضمن آنکه از سویی ما با مشاغل بلاتصدی مواجه هستیم که نیاز مهارتی اندکی دارند.

زینی‌وند، شکل‌گیری شورای مهارت استان‌ها و سمت‌دهی هزینه‌ها به تجهیزات و امکانات و آموزش‌های مهارتی را امر مثبتی ارزیابی کرد و بیان داشت: قرارگیری بودجه آموزشی کشور در امر مهارت آموزی لازم است.

او به سهم پایین اشتغال استان از بخش خدمات و مغفول ماندن ظرفیت‌های بالای بخش‌های گردشگری و صنایع واسط را در استان مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با مهارت و تمرکز بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، موجی از اشتغال در استان ایجاد می‌شود.

استاندار کرمان، تشکیل دپارتمان‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس مشاغل گردشگری، خدمات و صنایع تبدیلی را در استان کرمان، عامل موثری برای تعدیل بیکاری استان دانست.

اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از فعالیت ۱۷ دپارتمان در سازمان فنی و حرفه‌ای تا قبل از آذر ۹۸ خبر داد و گفت: در ۳۲ سفر استانی دپارتمان‌ها به ۶۷ مورد افزایش یافته است که برخی از این‌ها با توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها ایجاد شده‌اند.

او از واگذاری پروژه‌ای با ظرفیت اشتغال ۵ هزار نیرو و ۷۷ میلیارد تومان ارزش قرارداد، به وسیله وزارت نفت به سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: این دپارتمان‌ها در سال پیش رو رویش پیدا می‌کنند.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر افزایش بودجه سازمان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای جذب کامل درآمد‌های سازمان صورت گرفته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای اولین بار در سطح کشور شورای‌های مهارت در استان‌ها با مشارکت استانداران فعال شده است و همه مدیران باید به این شورا توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار