تخصص ایرانی در تعمیر نیروگاه مسجدسلیمان نمایان شد

مدیریت تعمیرات سد مسجد سلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان از پایان عملیات تعمیر واحد شماره ۴ نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم شجاعی مدیریت تعمیرات سد مسجد سلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: پس از بازدید‌های دوره‌ای گروه‌های نگهداری و تعمیرات و گزارش مشاهده خرابی روی کلاهک‌های سرشینه ها در واحد شماره ۴ نیروگاه مسجدسلیمان، کرونای نقطه‌ای و موضعی روی عایق شینه‌ها و همچنین لرزش شینه‌ها (گزارش گروه CM) محرز شد.

او به تحلیل این خرابی‌ها و برنامه ریزی صورت گرفته با تلاش کارشناسان مجموعه سد و نیروگاه مسجدسلیمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در چند مورد سیم پیچ‌های تولید شده با همت شرکت الین، در شینه‌های ولتاژ بالا و سرشینه‌ها دچار حادثه شده بودند، تصمیم گرفته شد که برای جلوگیری از وقوع احتمالی اتصالی کلاهک سرشینه‌ها تعویض شوند.

شجاعی اظهار داشت: به همین دلیل عملیات تعویض حدود ۱۸۷ عدد کلاهک سرشینه‌ها دمونتاژ و پس از تخلیه چسب و تست آلتراسونیک روی جوش برزینگ شینه ها، کلاهک با چسب جدید روی شینه‌ها با موفقیت انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این پروژه تعمیر و ترمیم حدود ۳۲۰ نقطه آسیب دیده عایق شینه‌ها به روش OCP و ECP که از این نقاط حدود ۱۵۰ شینه نوارپیچی، ۱۷۰ نقطه ترمیم، نخ بندی ۸۶۴ گره در قسمت آپر سیم پیچ و ۸۶۴ گره در قسمت لاور سیم پیچ صورت گرفت.

به گفته مدیریت تعمیرات سد مسجد سلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان، این پروژه با تلاش مستمر گروه‌های اجرایی نگهداری و تعمیرات و همچنین کارشناسان گروه معاونت فنی و مهندسی سد و نیروگاه مسجدسلیمان در مدت زمان ۵۰ روز برنامه ریزی و با موفقیت به سرانجام رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار