هزینه ۲۰ میلیون تومان برای خوشحالی نیازمندان

جانشین پایگاه شهید صفر علی رضایی گفت: بیش از ۲۰ میلیون تومان کمک مومنانه به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رضایی مهرشهر جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

 رضوی جانشین پایگاه شهید صفر علی رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا، ۱۵۰ سبد غذایی شامل مواد ضد عفونی، گوشت گوسفند، گوشت مرغ، ماکارونی و برنج و قند تهیه و بین نیازمندان شهر بیرجند توزیع شد.

او ارزش ریالی هر سبد غذایی را ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰ میلیون تومان کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع شده است.

رضوی در ادامه از ضد عفونی سطوح و خودرو‌ها در ورودی مهر شهر طی چندین مرحله خبر داد و بیان کرد: ضدعفونی معابر، سطوح و مسجد با کمک یک گروه جهادی انجام می‌شد.

جانشین پایگاه شهید صفر علی رضایی به دیگر اقدامات این پایگاه بسیج اشاره و عنوان کرد: برگزاری ایستگاه صلواتی در ظهر عاشورا، حرکت کاروان پیاده ۱۲۰ نفره از بیرجند به سمت مشهد مقدس به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) به مدت ۱۲ روز با اسکان رایگان از اقداماتی است که هر سال انجام می‌شود، اما پارسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

او ادامه داد: برگزاری مراسم شب‌های احیاء در ماه مبارک رمضان و برگزاری اولین یادواره عملیات مرصاد از دیگر اقدامات پایگاه شهید صفرعلی رضایی است که صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


رضوی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی پایگاه برای کودکان و نوجوانان گفت: قبل از شیوع کرونا کلاس آموزش روانخوانی قرآن و کلاس مداحی برای کودکان و نوجوانان در هیات پیش بینی و برگزار شد که در این کلاس‌ها حدود ۴۰ کودک و نوجوان شرکت کردند و از آموزش روان خوانی قرآن با حضور یکی از اساتید قرآن بهره‌مند شدند.

جانشین پایگاه شهید صفر علی رضایی با بیان اینکه برنامه‌های ملی و مذهبی حتی در ایام کرونا نیز در هیات تعطیل نشده و بیشتر برنامه‌ها در فضای باز برگزار شده است، افزود: محرم و رمضان پارسال بدلیل شیوع کرونا و تأکید کارشناسان وزارت بهداشت مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در فضای سربسته، مراسم هیات در پارک آیت الله بهجت مهرشهر برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شدیم.

او با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی این پایگاه گفت: در ایام کرونا دو اردوی جهادی توسط پایگاه شهید صفرعلی رضایی پیش بینی و برگزار شد که یکی رنگ آمیزی و نقاشی درب و پنجره‌های مسجد و حسینیه روستای نوگیدر و دیگری ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای یک خانواده کم بضاعت در حاشیه شهر بیرجند با همکاری و پشتیبانی بسیار خوب مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی بود.

رضوی برگزاری دومین یادواره شهدای عملیات مرصاد، برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان در فضای آزاد پارک آیت الله بهجت مهرشهر، برگزاری اردو‌های جهادی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی محله و اقدام برای رفع آن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های غذایی را از برنامه‌های مهم و محوری امسال این پایگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.