با بسته اخبار انتظامی امروز سه شنبه ۱۷فروردین ۱۴۰۰ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته اخبار انتظامی امروز  سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ می خوانیم:

رسیدگی پلیس به ۸۵۳ هزار تماس با ۱۱۰

معاون عملیات پلیس استان کرمان گفت: طی پارسال بیش از ۲ میلیون و ۳۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار و ۸۵۳ هزارو ۴۰۰ مورد از این تماس‌ها به صورت عملیاتی رسیدگی شدند.

سرهنگ بدیع الله سلیمانی گفت: از اواسط سال ۱۳۹۷ مرکز پاسخگویی به تماس‌های ۱۱۰ تمام شهرستان‌ها به مرکز استان منتقل شد و در تماس هر فرد از هر نقطه از استان با پلیس، زنگ این واحد در مرکز استان به صدا در می‌آید و بدون فوت وقت شهرستان و مکان وقوع جرم به واحد انتظامی شهرستان مربوطه، منعکس می‌شود.

او با اشاره به افزایش ۲ درصدی تماس‌ها به نسبت سال ۹۸ افزود: در این رابطه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲ میلیون و ۳۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار و ۸۵۳ هزار و ۴۰۰ مورد از این تماس‌ها به صورت عملیاتی با اعزام تیم‌های گشت انتظامی به محل وقوع جرائم رسیدگی و یقیه تماس‌ها نیز به صورت راهنمایی و مشاوره امدادخواهان پاسخگویی شدند.

معاون عملیات پلیس استان تصریح کرد: لازم است شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که در پی تجمیع مرکز پاسخگویی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در مرکز استان، تمام تماس‌ها به همت اپراتور‌های مستقر در استان، پاسخگویی می‌شوند و لازم است شهروندان هنگام تماس با ۱۱۰، نام شهرستان، شهر و یا روستای تابعه و آدرس دقیق محل وقوع جرم را به کاربران این سامانه، اعلام کنند تا تیم‌های گشت شهرستان مورد نظر به موقع به محل اعلامی اعزام شوند.

کشف ۳۷ تن ذرت قاچاق در بم

فرمانده انتظامی بم از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف ۳۷ تن ذرت قاچاق در عملیات پلیس آگاهی شهرستان بم  خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی افزود: به منظور برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم، هنگام کنترل خودرو‌ها در محور بم ـ زاهدان به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنان را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک آنان در بازرسی از کامیون اول، ۲۷ تن و در بازرسی از کامیون دوم، ۱۰ تن ذرت قاچاق را کشف و در این رابطه ۲ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان داشت: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان کالا برای رسیدن به اهداف خود، امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در کوتاه ترین زمان از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی نرماشیر از کشف هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و توقیف یک دستگاه کامیونت در عملیات پلیس آگاهی  شهرستان نرماشیر خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی افزود: به منظور برخورد با اخلالگران اقتصادی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان نرماشیر هنگام کنترل خودرو‌ها در محور بم ـ  نرماشیر به یک دستگاه کامیونت حامل مرغ زنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک، هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق، که از کرمان به سمت شرق کشور بارگیری شده بود را کشف و ضمن توقیف کامیونت، یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نرماشیر با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله  از سوی کارشناسان مربوطه ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان موتورسیکلت هنگام سرقت

فرمانده انتظامی رفسنجان از دستگیری ۳ سارق موتورسیکلت هنگام سرقت و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در عملیات ماموران انتظامی بخش جوادیه فلاح شهرستان رفسنجان خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی افزود: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در بخش جوادیه فلاح، ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی یک نفر سارق سابقه دار را شناسایی کردند.

او بیان داشت: ماموران با گشت زنی نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و تعقیب و مراقبت چند روزه در نهایت سارق و ۲ همدست دیگرش را هنگام انتقال ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان بیان داشت: با تشکیل پرونده و انجام استعلامات لازم این سارق سابقه دار مشخص شد او  پیش از این، ۹۰ فقره سرقت انجام داده بود که پس از آزادی از زندان مجدد مرتکب جرم شده که به همراه ۲ همدستش مجدد به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدمهدی کریمی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های سرقتی برای کسب تکلیف و تحویل به مالباختگان به مقر انتظامی انتقال داده شدند، افزود: از شهروندان انتظار می‌رود ضمن توجه به هشدار‌های پیشگیرانه، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار