پس از پدیدار شدن عوارض تزریق واکسن جانسون و جانسون در ۴ نفر، آژانس دارویی اروپا تصمیم گرفت این واکسن را تحت بررسی قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، واکسن کرونا "جانسون و جانسون " تحت بررسی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

 آژانس دارویی اروپا در گزارشی اعلام کرد: در حال بررسی لخته‌های خون ایجاد شده در مغز چهار فردی است که در آمریکا  واکسن ضدکرونا جانسون و جانسون را  برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری دریافت کردند.

گزارش آژانس دارویی اروپا اولین بار است که به لخته شدن  خون مرتبط با تزریق واکسن ضدکرونا جانسون و جانسون اشاره کرده است.

شرکت جانسون و جانسون در بیانیه ای اعلام کرد: از گزارش نادر لخته شدن خون در افراد با تزریق واکسن خود آگاه بوده و با نهاد‌های نظارتی در حال ارزیابی داده‌ها و ارائه اطلاعات مربوطه هستند. در حال حاضر، هیچ نتیجه واضحی از رابطه بین این وقایع نادر و واکسن به دست نیامده است.

این آژانس همچنین از بررسی لخته های خون ایجاد شده در افراد پس از استفاده از واکسن آسترازنکا سخن گفت و اضافه کرد: اکنون گزارش‌هایی در دست بررسی است که از سندرم نشت مویرگی در افرادی که واکسن آسترازنکا تزریق کردند، خبر می‌دهد.

گزارش های رسیده از لخته شدن خون پس از تزریق برخی از واکسن‌های کرونا بسیاری از کشورها را بر آن داشته تا از درخواست خود برای دریافت نوع واکسن تجدید نظرکنند.

چندی پیش، مردی در ایالت ویرجینیا آمریکا پس از دریافت واکسن ضدکرونای جانسون و جانسون با عارضه پوستی مواجه شد. به گفته پزشکان، این واکنش شدید با واکسن ارتباط مستقیم دارد. این مرد اولین دوز واکسن را در اوایل ماه مارس دریافت کرد و پس از چهار روز اولین علائم پدیدار شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار