سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا در کشور مالزی خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیما نادری، سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا در کشور مالزی، با هدف گسترش دوسویه همکاری‌های علمی بین‌المللی در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی خبر داد. 

او افزود: این تفاهم‌نامه به همت رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی و با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی واحد بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی به مدت ۵ سال، منعقد شد. 

نادری تصریح کرد:  این تفاهم‌نامه با محوریت موضوعاتی همچون انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، تبادل اعضای هیئت علمی و دانشجویان در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، وبینار، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد درخواست طرفین، به امضای دکتر علیرضا خاوندی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و پروفسور داتو محمد حمدی عبدالشکور رئیس دانشگاه مالایا رسید.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز مراودات علمی و پژوهشی زیادی با دانشگاه‌های مالزی از طریق انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، صورت پذیرفته است، در خصوص اجرایی سازی این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است دانشگاه مالایا، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه مالزی و یکی از بهترین دانشگاه‌های آسیا با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در رتبه ۷۰ و در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۵۹ قرار گرفت و همچنین نهمین دانشگاه برتر در کشور‌های آسیایی شد و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشور‌های دنیا ارزشیابی شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

دانشگاه مالایا با تکیه بر تحقیقات فشرده درگستره‌ای از علوم گوناگون در سال ۲۰۰۶، از طرف دولت مالزی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد و همچنان به صورت بسیار فعال در پروژه‌های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند. درپی این سیاست، چندین مرکز پژوهشی در این دانشگاه به انجام امور تحقیقاتی با کیفیت عالی اختصاص یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.