مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد ۵۵ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی سروستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر لزوم تامین کامل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی سروستان ۲ به منظور آماده سازی برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی نزدیکترین شهرک صنعتی به شهر شیراز است و از این لحاظ نیز مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاران مرکز استان، است.

احد فتوحی افزود: مهترین مانع تولید در شهرک صنعتی سروستان ۲ کافی نبودن امکانات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز است که با توجه به مساحت بالای این شهرک صنعتی لزوم توجه دستگاه‌های خدمات رسان به تسریع در تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک صنعتی بیش از پیش احساس می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس قانون، تامین خدمات زیرساختی نظیر آب و گاز و تلفن تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده دستگاه‌های خدمات رسان است و اعتبارات این طرح‌ها نیز باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود، گفت: البته در این زمینه با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات مناسبی انجام و تاکنون توانسته ایم ۱۴ سرمایه گذار را جذب کنیم، اما به علت محدودیت امکانات، فعلاواگذاری متوقف شده است تا بتوانیم نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

فتوحی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است و جوابگوی متقاضیان سرمایه گذاری نیست گفت: ضرورت دارد در اسرع وقت با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر مهمترین زیرساخت مورد نیاز آب است که در کوتاه مدت و برای رفع این مشکل، به دنبال حفر چاه جدید و اجرای خط انتقال آب هستیم که بزودی اجرایی می‌شود.

او افزود: برای تامین آب شهرک در افق توسعه نیز مذاکراتی با پیمانکار طرح انتقال پساب تصیه شده تصفیه خانه شیراز انجام شده که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بتوانیم بخشی از نیاز واحد‌هایی که نیاز به آب غیرقابل شرب را دارند از این محل تامین کنیم.

فتوحی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت فعلی خط برق اختصاصی این شهرک صنعتی، خواستار تسریع در طرح پست برق به منظور تامین برق پایدار شد و گفت: برای تامین برق شهرک صنعتی از سرمایه گذاران طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک برق حمایت می‌کنیم و هم اکنون نیز طرح ساخت نیروگاه خورشیدی در حال انجام است.

فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان ۲ ظرفیت بالایی را برای استقرار واحد‌های بزرگ تولیدی غیر آب بر برخوردار است گفت: با توجه به وسعت این شهرک صنعتی، امکان استقرار واحد‌های صنعتی در همه رده‌ها در این شهرک صنعتی امکان پذیر است.

این شهرک صنعتی دارای ۷۱۵ هکتار مساحت است که در فاز نخست زیرساخت‌ها در فاز عملیاتی ۱۰۰ هکتار فراهم شده و تکمیل طرح‌های عمرانی با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

شهرک صنعتی سروستان ۲ ظرفیت استقرار ۸۷۰ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۴۳۰۰ نفر را دارد که در فاز‌های توسعه مساحت شهرک صنعتی قابل افزایش است.

فتوحی با اشاره به در آستانه تکمیل بودن شهرک صنعتی شماره یک سروستان، خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی از طرح توسعه این شهرک صنعتی شد و گفت: این مهم در دستور کار این شرکت قرارگرفته و در حال انجام است.

او افزود: تاکنون در شهرک صنعتی شماره یک سروستان ۴۱ قرارداد سرمایه منعقد که از این تعداد ۲۳ واحد تولیدی با اشتغال ۸۷۰ نفر در مرحله بهره برداری است.

فرماندار شهرستان سروستان نیز بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای کمک به بخش تولید تاکید کرد و گفت: با توجه به لزوم تسریع در تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲، جلساتی با مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان انجام و این موضوع امسال نیز پیگیری می‌شود.

پور زارعی با بیان اینکه راه اندازی شهرک صنعتی شماره دوم سروستان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی شهرستان دارد گفت:مجموعه فرمانداری شهرستان نیز رفع موانع و مشکلات این شهرک صنعتی را در اولویت قرارداده و امیدواریم تا پایان امسال وضعیت زیرساخت‌های این شهرک صنعتی برای جذب سرمایه گذار بهبود یابد.

او با اشاره بر لزوم طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک سروستان از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست همکاری و حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.