باجلان گفت: هم‌اینک حدود سه هزار پایگاه اطعام مهدوی در کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور کار طبخ غذا را انجام می دهند و همراه با بسته‌های معیشتی در مناطق محروم توزیع می‌کنند.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید باجلان معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه استانی سیستان و بلوچستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اظهارداشت: نیمه شعبان پارسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و از جمله کشورمان رهبر معظم انقلاب مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را سفارش و در همین راستا پویش «ایران همدل» و رزمایش «اطعام مهدوی» در دستور کار کمیته امداد حضرت امام(ره) قرار گرفت.

او  افزود: در اعیاد قربان و غدیر پارسال پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تداوم کمک‌های مومنانه، مرحله دوم پویش «ایران همدل» و همچنین در ماه‌های محرم و صفر «اطعام حسینی» از سوی کمیته امداد به اجرا درآمد.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در مجموع پارسال در پویش ایران همدل ۱ و ۲ حدود ۲۷ میلیون پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و چهار میلیون بسته غذایی در سراسر کشور بویژه مناطق محروم توزیع شد که ۱۰۰ درصد آن از کمک‌های مردمی تامین شده بود.

او  با اشاره به اینکه مشارکت فعال گروه‌های جهادی و مردم کشورمان نشان داد که مردم ایران همیشه در صحنه هستند و در مواقع نیاز همنوع خود را یاری می‌دهند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند ادامه داد: ماه رمضان امسال نیز مرحله سوم پویش «ایران همدل» با عنوان طرح «اطعام مهدوی» و افطاری ساده با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور آغاز شد.

باجلان گفت: در سیستان‌ و بلوچستان نیز از ابتدای ماه رمضان ۶۶ آشپزخانه و پایگاه دایر شده و همه روزه غذای گرم طبخ و با کمک مردم میان نیازمندان توزیع می‌کنند که از همه مردم خونگرم استان، خیّرانی که پشتیبان و یاور کمیته امداد حضرت امام(ره) بوده‌اند قدردانی می‌کنیم.

او  تصریح کرد: از تمام گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان دعوت شده تا بتوان با هم‌افزایی تعداد آشپزخانه بیشتری در اختیار این رزمایش قرار گیرد و از ظرفیت پایگاه‌های مراکز نیکوکاری نیز استفاده خواهیم کرد تا افراد نیازمند بیشتری را پوشش دهیم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد بیان کرد: یک شماره کارت جهت دریافت کمک‌های مومنانه مردم سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و می‌توان از طریق شماره ۱۶ رقمی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۳۴۸۶ و یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۵۴ مربع در این طرح خداپسندانه مشارکت کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار