مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قزوین به دلیل پیشینه غنی فرهنگی و هنری خود عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور در حوزه هنر‌های تجسمی و خوشنویسی را به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۶۰ شهر به عنوان شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شده اند که در این میان قزوین به عنوان شهر خلاق تجسمی و خوشنویسی انتخاب و معرفی شده است.

این مسوول افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر طرحی است که فعالیت‌های هنری را شامل می‌شود و انجمن ها، اصناف و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در این طرح مشارکت می‌کنند و همچنین طرحی است که برپایه آمایش، آموزش و پژوهش مستمر ایجاد می‌شود و در لایه‌های درونی به مطالعات جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این شبکه می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور استفاده کند و در جلب گردشگری موثر باشد، اظهار داشت: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که برمبنای تحقق برنامه‌های فرهنگی متمرکز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: در مجموع ۳۵۷ شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر بودند که پس از ارزیابی مقدماتی ۱۴۲ شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر رسیدند.

وی یاد یاور شد: رشته‌های این شبکه شامل رشته‌های هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مسجمه‌سازی و گرافیک و در بخش هنر‌های نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش است.

اسماعیلی افزود: موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات، سینما و بازی‌های رایانه‌ای، صنعت بسته‌بندی و چاپ از دیگر رشته‌های این شبکه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار