عطاء الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدکس در پیامی، دفاع از قدس را وظیفه‌ای انسانی، اخلاقی و ملی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری المیادین، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در قدس در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد از دل شهر قدس و در روز جهانی قدس، این پیام گرم را به ملت‌های عرب کشور‌های گوناگون، مسلمانان و مسیحیان و همه آزادگان جهان می‌فرستم که به بیت المقدس توجه داشته باشید و هرگز این شهر را که پایتخت معنوی و میهنی ما به شمار می‌آید؛ تنها نگذارید و جلادانی که قدس و فرزندان آن و مقدسات و تاریخ و هویتش را هدف قرار داده اند، در هم بکوبید.

بر اساس این گزارش، عطاء الله حنا همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس با شعار «آزادسازی قدس، امروز بیش از هر زمان دیگر نزدیکتر است» ضمن تبریک این روز به همه برادران و خواهران (مسلمان) و تبریک ویژه به کمیته مرکزی بزرگداشت روز قدس و تبریک به همه آزادگان جهان که همیشه مدافع آرمان فلسطین و قدس به عنوان قلب این آرمان بوده اند، تصریح کرد: قدس شهر مقدسی است که خاستگاه تاریخ و میراث و مقدسات ما به شمار می‌آید.

عطاء الله حنا گفت: من از گستره و فضای معطر قدس به شما تبریک می‌گویم؛ جایی که مسلمانان این شهر ماه رمضان را روزه می‌گیرند و مسیحیان آن، عید قیامت را جشن می‌گیرند و ما مسیحیان و مسلمانان در قدس دائما در کنار یکدیگر به شکل خانواده واحد، مدافع حق و مدافع قدس و ساکنان و هویت آن و مقدسات آن خواهیم بود.

عطاء الله حنا افزود: قدس هدف یک حمله همه جانبه قرار گرفته است به گونه‌ای که چیزی در این حملات استثنا نیست. همانگونه مقدسات و اوقاف اسلامی هدف قرار گرفته مقدسات و اوقاف مسیحیان نیز هدف حمله قرار گرفته است. همانگونه که به مسلمانان عازم مسجد الاقصی حمله می‌شود به مسیحیان نیز هنگام رفتن به کلیسای القیامه حمله و تعرض می‌شود. این چیزی است که اخیرا در مراسم جشن عید قیامت شاهد بودیم. مسیحیان فلسطینی یکی از قومیت‌ها و مولفه‌های اساسی ملت فلسطین به شمار می‌آیند و به تعلق خاطر خود به سرزمین فلسطین افتخار می‌کنند. آن‌ها به تعلق خاطرشان به قدس افتخار می‌کنند. افتخار مسیحیان فلسطین این است که قدس به مانند یک پرستار و دایه میزبان مهمترین مقدسات مسیحیان و تاریخ آن‌ها و اصالت وجودی آنان در این مکان مقدس از جهان است.

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در قدس تاکید کرد ما در قبال حوادث و تحولاتی که مربوط به آرمان فلسطین و شهر قدس به شکل خاص است، بی طرف نخواهیم ماند و از این آرمان و قدس شریف دفاع خواهیم کرد؛ چرا که ما وقتی از این آرمان عادلانه و قدس دفاع می‌کنیم، در واقع مدافع تاریخ خود، ایمان و ریشه‌ها و اصالت حضور خود در این سرزمین مقدس از جهان خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده و دارودستهای اراذلین و اوباشهای سفاکش می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ و تنشهای مضاعفی در قدس شریف شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده اند برای حمله نهایی و نتانیاهوی ملعون می خواهد آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانانش هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتیو ارزشی برایشان دیگر ندارید و مهره سوخته ایی بیش نیستید برایشان و بیش از این تاوان شما صهیونیستها را نمی پردازند چراکه خودشان تا گلو در منجلاب بدبختیهای داخلی کشورهایشان فرو رفته اند و فقط می خواهند خودشان را نجات دهند بدان و آگاه باش نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی داری می زنی تو و صهیونیست دیگر رفتنی شدید برای همیشه و نماز فتح پیروزی را مومنین مسلمین پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام در قدس شریف و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره به زودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله خواهند خواند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا . وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
انشاءالله تصوری سردار دلهای عزیزمان صدیق شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگوار عادل و سخاوتمند دلسوز بشریت مظلوم مومنین مستضعفین بزودی زود در سر تا سر شهر ها و روستاهای فلسطین اشغالی و قدس شریف آزاد شده نصب خواهد شد و نماز پیروزی شکر گذاری را در مسجدالاقصی زیر گنبد سبزش پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص مومنین مسلمین امت واحده رسول الله ص خواهند خواند و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره و در بین الحرمین حضرت اربابمان اباعبدالله الحسین ع و حضرت ابوالفضل العباس ع می خوانند در ضمن این مسجد که گنبد طلایی دارد که به قدس شریف معروف است مسجدقبه الصخره است نه مسجد الاقصی دقت کنید امت واحده رسول الله ص و نگذارید صهیونیستها آسیبی به مسجد الاقصی که گنبدش سبز رنگ است وارد کنند انشاءالله به زودی زود فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد و صهیونیستها فروپاشی و نابود و پراکنده و برای همیشه تاریخ بشریت محو خواهند شد .
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
United States of America
نا شناس۹
۲۳:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
از ناشناس ۹به
حامد خان و ناشناس۱۹.۴۳
عزیزای دل بحث بحث چراغی هست که به خانه روا و به مسجد حرامه.عزیزای دل گشنگی نکشیدید که عشق و عاشقی از سرتون بپره .ماهم انسانیم و جان دیگران برایمان ارزش داره .دفا از مظلومم مثل عبادته برامون .ولی آیا خدا خوشش میاد حق این همه انسان ناحق کنی و بری دنبال آرمانگرایی .آرمان وقتی دست یافتنی و قشنگ است که از پایه شروع کنیم نه اینکه پایه رو ویران کنیم برای ارمان .ایا شما از ملتی که خود محتاج کمکن تا حالا پرسیدی که ایا راضی هستی حق شما را جای دیگر خرج آرمان کنیم یا نه؟بله عزیزای دل درد درد سنگینیه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم اسرائیل را که از کشورهای دیگری آوردند و قصبه ای بنام اسرائیل را برای مسلط به مسلمانان تشکیل دادند وبعنوان لوطی آمریکا و کشورهای اروپایی جهت قلع و قمع مسلمانان بوجود آوردند همانطور که آوردند باید همانطور هم بر گردانند.چون یک غده سرطانی است باید از صفحه روزگار محو شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید در ایران مرکزی ساخته بشه مخصوص حمایت از فلسطین
و آزادی فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۰:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولین راه مبارزه برای آزادی فلسطین برآشفته شدن پرچم فلسطین در ایران و تمام شهرهای ایران است
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۰:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
پرچم فلسطین باید در ایران برافراشته شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید از طریق نفت به فلسطین کمک کنیم نفت متعلق به کشور اسلامی هست نه فقط ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۰:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
به جای یارانه باید به فلسطین کمک کنیم فلسطین آزاد باید گردد
United States of America
نا شناس۹
۲۳:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردمم پاره تنم.جناب محمد حسین جان از داشتهای خودت بزل و بخشش کن نه یارانه کسی که محتاج هست
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۰:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
حمایت از فلطسین از نان شب واجب تر است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید در بوجه کشور ملت مظلوم فلسطین قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۲۰:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نفت متعلق به ممالک اسلامی هست باید به فلسطین کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید به فلسطین کمک کرد اول ملت مظلوم فلسطین بعد ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید در بوجه کشور فلسطین هم مورد نظر گرفته بشه.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای دفاع از مظلوم
احتیاج فقط به داشتن کمی وجدان و اخلاق است و بس
اگر جلوی ظلم گرفته نشه
همان ظلم به خودتت هم خواهد رسید
عرب ِعجم و این و ان ندارد
سالار شهیدان بخاطر ظلم و بی عدالتی سر دادند
چرا همه مسایل را باهم قاطی میکنید و
بهم وصل میکنید
به داخل وطن رسیدن چه ارتباط به مسایل دیگه داره
واقعا که !!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این عکس قدس، قبله اول مسلمانان نیست.
مسجد قبه الصخره است
لطفا اصلاح بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
شمامشکلات مملکت رو درست کنید این جیزا پیشکش!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۹:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون ی که منفی میدی مرد باش دلیلشو بگو مگه بیراه گفته .مملکت خودمون درست کنید بعد به عربا برسید .اگه هم دوست نداری جمع کن از این مملکت برو ور دل عربا
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نا شناس۹ ،
یعنی هرکی بهت فشار بیاره باید از آرمانت دست بکشی ؟
یعنی خواستی زن بگیری بابات گفت نه باید دست بکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس9،از عوامل پیشرفت ممالک اسلامی اتحاد و دستگیری همدیگر و تعاون است. همانطور که عرب و عجم و ترک های مسلمان در صدراسلام اتحاد داشتند و در همه عرصه های علمی و نظامی از اروپایی ها سرتر بودیم و پیروز همه میادین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
حامد%آرمان شماست الزاما قرار نیست آرمان همه باشه. کسی که گرفتار خرجی زن و بچه ش باشه اون کارگر که چندرغاز حقوق میگیره شرمنده زن و بچشه این چیزا رو متوجه نمیشه،
ما یکبار زندگی میکنیم فقط یکبار قرار نیست بهای ارمان های یک عده رو دیگران بپردازن
آخرین اخبار