رژیم صهیونیستی از دولت بایدن و جوامع بین المللی خواست تا در مسئله قدس مداخله نکنند و این رژیم را تحت فشار قرار ندهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت آکسیوس، به گفته مقامات صهیونیست، دولت بایدن و رژیم صهیونیستی بر سر افزایش خشونت‌های اخیر میان نیرو‌های اشغالگر قدس و فلسطینیان در بیت المقدس، با یکدیگر درگیر شده اند و صهیونیست‌ها از کاخ سفید خواسته اند که در این موضوع مداخله نکند.

این اولین بحران بزرگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است که دولت بایدن با آن روبرو شده است.

رژیم اشغالی  چهار سال بدون انتقادی از سوی دولت ترامپ برای جنایاتش در کرانه باختری و بیت المقدس، اکنون با یک دولت جدید در آمریکا رو به رو شده است که منتقد بعضی سیاست‌های او است.

به گزارش آسوشیتدپرس، حداقل ۳۳۱ فلسطینی در درگیری‌های اخیر با نیرو‌های نظامی صهیونیست در روز دوشنبه در محوطه مسجدالاقصی مجروح شدند.

بایدن تاکنون درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را در مقایسه با سایر موضوعات سیاست خارجی به عنوان یکی از اولویت های اخیر خود ارزیابی کرده است.

کاخ سفید علاقه‌ای به اتلاف سرمایه و وقت برای این موضوع نداشته و به دنبال جلوگیری از تنش با رژیم صهیونیستی بر سر درگیری‌های فلسطین است.

اما درگیری‌ها و خشونت‌های هفته گذشته که در قدس اشغالی به وقوع پیوست، بسیاری از اعضای کنگره، کاخ سفید را به مداخله در این موضوع واداشته است.

دولت بایدن طی روز‌های اخیر، ناظر افزایش خشونت‌ها در قدس اشغالی بوده و نگرانی‌های خود را در این خصوص مطرح کرده است.

این موضوع عمدتا توسط وزارت امور خارجه آمریکا در حال رسیدگی بود، اما روز یکشنبه «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «مایر بن شبات»، همتای صهیونیست خود تماس برقرار کرد.

کاخ سفید بعد از این تماس اعلام کرد: «سالیوان، نگرانی کاخ سفید را درباره افزایش تنش در مسجد الاقصی و منطقه شیخ جراح، جایی که ۳۰۰ فلسطینی در معرض تخلیه خانه‌های خود به نفع شهرک نشینان صهیونیست هستند، مطرح کرد.»

او همچنین به رژیم صهیونیستی گفت که اقدامات مناسب برای اطمینان از ممانعت وقوع درگیری در روز قدس را انجام دهد.

مقامات رژیم صهیونیستی درباره این تماس تلفنی گفتند: «بن شبات، طی این تماس تلفنی به سالیوان گفت که رژیم صهیونیستی معتقد است دولت بایدن و سایر جوامع بین المللی باید از بحران به وجود آمده در فلسطین دور بمانند و از فشار به صهیونیست‌ها خودداری کنند.»

بن شبات به سالیوان گفت: «مداخله بین المللی در این امر، پاداشی به فلسطینیان، حامیان آن‌ها و کسانی که به دنبال فشار روی رژیم صهیونیستی هستند، است.»

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در ادعایی به همتای آمریکایی خود گفت: «اگر آمریکا و جامعه جهانی می‌خواهند در برقراری آرامش کمک کنند، باید عناصر تحریک کننده حامی فلسطینیان را تحت فشار قرار دهند.»

کاخ سفید همچنین گفت که سالیوان به بن شبات اطمینان داد، آمریکا در روز‌های آینده برای ایجاد آرامش در قدس تلاش خود را خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار