فرماندار بروجن گفت: نماز جمعه از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی مؤثر و نقش آفرین بر محور توسعه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن در اولین جلسه شورای اداری در سال ۱۴۰۰ گفت: مردم این شهرستان در صحنه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و اثرگذاری دارند و هیچ‌گاه با نظام زاویه نداشته‌اند.

او افزود: شاخص‌های فرهنگی شهرستان بروجن در وضعیت مطلوبی قرار دارد و روشنگری‌ها در نماز‌ جمعه باعث احیای جامعه و اتحاد بین مسئولان، مردم و قشر‌های مختلف می‌شود.


بیشتر بخوانید


ملکی اضافه کرد: نماز جمعه از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی مؤثر و نقش‌آفرین بر محور توسعه به شمار می‌رود و به‌همین منظور صیانت، حفاظت و پشتیبانی از جایگاه نماز جمعه از اهمیت ویژه و بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام علی نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز تأکید کرد: امامان جمعه گروه‌های اندیشه‌ورز را تقویت و پس از شناسایی مشکلات مختلف، برای رفع آن با کمک دستگاه‌های اجرایی گوناگون اقدام کنند.

او افزود: ائمه جمعه در مدت سه ساله فرصت در شهرستان‌های محل خدمت خود فعالیت‌های فرهنگی را اولویت‌بندی کنند.

نوری تصریح کرد: انجام و ارتقای اقدامات قرارگاهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی مورد توجه ائمه جمعه و مسئولان مرتبط باشد.

او ادامه داد: سازماندهی نوین برای انجام فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قرار دارد.

نوری مسجد را نقطه اتصال رهبری و مردم دانست و اظهار داشت: تقویت مدیریت فرهنگی در جامعه از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام سید محمد احمدی امام جمعه بروجن در ادامه نماز جمعه را جامعیت دین اسلام عنوان کرد و گفت: دین اسلام یک دین کامل، جامع، جهانی و جاودانی است و برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد.

او با بیان اینکه نماز جمعه از برکات بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ارکان آن تقوا، بصیرت، امید بخشی و وحدت بخشی است اظهار کرد: امام جمعه حلقه وصل همه ارکان و اقشار اسلامی است که باید در واقع این نقش را ایفا کند.

احمدی افزود: همه ما وظیفه داریم نسبت به مسئله نمازجمعه، اعتلا، گسترش و رونق آن به عنوان قرارگاه فرهنگی شهرستان همت کنیم.

در این نشست حجت‌الاسلام سید محمد احمدی به‌عنوان امام جمعه بروجن معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام علی‌رضا هراتی مطلق قدردانی شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار