بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا در هفته اخیر بیش از 20 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا، از زمان حضور در برنامه "Saturday Night Live" ، مقدار قابل توجهی از دارایی خود بیش از 20 میلیارد دلار را از دست داده است. به گفته فوربز ، سهام این شرکت در این هفته حدود 15 درصد کاهش یافت و دارایی خالص میلیاردر جهان را نیز 20.5 دلار کاهش داد، به طوری که ثروت ماسک از 166 میلیارد دلار به 145.5 میلیارد رسید.  هرچند که این اتفاق باعث شد او از جف بزوس و برنارد آرنو عقب بیوفتاد اما همچنان از بیل گیتس جلوتر و سومین فرد ثروتمند جهان است.

در ماه مارس ، شرکت تسلا شروع به پذیرفتن ارز رمزنگاری شده به عنوان نوعی پرداخت و در عین حال سرمایه گذاری عظیم 1.5 میلیارد دلاری در این زمینه کرد. پس از آن ماسک اعلام کرد که تسلا حدود ده درصد از سهام بیت کوین خود را به ارزش تقریبی 110 میلیون دلار فروخته است.

 او سپس روز چهارشنبه، فقط دو ماه پس از شروع پذیرش بیت کوین با اشاره به خسارت زیست محیطی ناشی از استخراج ارز، اعلام کرد که این شرکت پذیرش بیت کوین را متوقف می کند . ماسک در بیانیه ای که روز چهارشنبه در توییتر ارسال کرد نوشت: "ارز رمزنگاری شده در بسیاری از زمینه‌ها ایده خوبی است و ما معتقدیم که آینده امیدوار کننده ای دارد اما این می‌ تواند هزینه زیادی برای محیط زیست داشته باشد."

ماسک همچنین گفت که تسلا سرمایه گذاری قابل توجه بیت کوین خود را حفظ خواهد کرد و تصمیم دارد استفاده از بیت کوین را تا زمانی که بشود آن را با منابع انرژی پایدار استخراج کرد، تعلیق کند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار