معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در زمینه بهداشت روان و مهارت‌های زندگی برای مددجویان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسن زاده معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به برگزاری ۵ دوره آموزش مجازی در حوزه‌های مرتبط با بهداشت روان و مهارت‌های زندگی در اردیبهشت و خرداد ماه گفت: دوره‌های آموزشی شامل؛ آموزش پیش از مددجویان بهزیستی مهارت‌های زندگی را یاد می‌گیرندازدواج، آموزش زندگی خانواده، بومی سازی مهارت‌های زندگی، بلوغ و نوجوانی و حمایت‌های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت (طرح محب) هستند.

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی در رابطه با ضرورت گسترش برنامه‌های پیشگیرانه، افزایش توانایی‌های روانشناختی فردی و ارتقای بهداشت روان بین آحاد جامعه و به منظور حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی برای کارشناسان شهرستان‌ها اداره‌های مربوطه، مراکز مشاوره عمومی، تخصصی، سلامت روان، پرسنل صدای مشاور ۱۴۸۰، کارشناسان مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) و تیم‌های گروه‌های فوریتی طرح محب از سوی اساتید خبره متخصص و با تجربه و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و مدرسین بهزیستی استان برگزار می‌شوند.

حسن زاده اظهار داشت: برگزاری اولین دوره آموزشی (آموزش پیش از ازدواج) با هدف آموزش به همه نوجوانان و جوانان و ارتقاء توانمندی فردی آن‌ها در انتخاب همسر، تشکیل خانواده و پیشگیری از بروز اختلاف بین زوجین از مهم‌ترین اهداف آموزش پیش از ازدواج است که طی روز گذشته و امروز برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، دومین دوره آموزشی (زندگی خانواده) ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه و با هدف پشگیری از طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، بی بند و باری جنسی و رفتار‌های اعتیادی، تحکیم و گسترش اخلاق در خانواده، ارتقای مهارت‌های ارتباطی سالم، ارتقای مدیریت منابع مالی، ارتقای مهارت‌های فرزند پروری، ارتقای توانمندی افراد برای تنظیم و ایفای نقش‌های خانوادگی، بهبود روابط جنسی زن و شوهر برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: برگزاری سومین دوره آموزشی بومی مهارت‌های زندگی اول و دوم خرداد ماه و با هدف مهارت‌های زندگی بر اساس رویکرد جدید به منظور ارتقاء سطح بهداشت روان و به روز رسانی اطلاعات و دانش و تاکید بر مهارت‌های ارتباطی، مهارت جرأت مندی و مدیریت خشم است.

حسن زاده با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آموزشی خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت طرح محب درسوم و چهارم خرداد ماه تصریح کرد: سر فصل‌های دوره آموزشی طرح محب شامل: بحران (بلایای طبیعی)، مدیریت بحران، آسیب پذیری، حمایت‌های روانی اجتماعی، تیم فوریتی محب و نیرو‌های داوطلب، توانمند سازی مردم، توانمند سازی داوطلبان متخصص، نقش تسهیلگری در زمان بحران، نقش رواشناس و مشاور در زمان بحران، مشاوره سوگ است.

او با اشاره به سرفصل‌های پنجمین دوره آموزشی بلوغ و نوجوانی بیان داشت: دیدگاه‌های مختلف روانشناسی رشد در مورد مراحل نوجوانی و بلوغ، پیشگیری از رفتار‌های ناسازگارانه، پیشگیری از درماندگی آموخته شده در نوجوانان دختر و پسر، تقسیم بندی رفتار‌ها و واکنش‌های دوران نوجوانی ناشی از در معرض قرارگیری تغییرات دوران بلوغ، نحوه آماده سازی نوجوان جهت همسر گزینی و چالش‌های مرتبط با آن شامل این دوره می‌شود که هشتم و نهم خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: ۵ دوره آموزشی به صورت غیرحضوری و از طریق لینک https://vc ۱.abriclass.comlbehzisti-kh در ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار