وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد با پکن برسر دریای چین جنوبی مذاکرات صریح و دوستانه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد مانیل و پکن مذاکرات "دوستانه و صریح" درباره دریای چین جنوبی دارند.

وجود صد‌ها کشتی چینی در داخل منطقه اقتصادی انحصاری در ۲۰۰ مایلی فیلیپین آخرین منبع تنش بین دو کشور در دریای چین جنوبی بوده است که سالانه ۳ تریلیون دلار کالا از آن عبور می‌کند.

دولت فیلیپین  ادعا کرد: شناور‌های متجاوز به این منطقه، توسط شبه نظامیان چینی اداره می‌شوند، در حالی که پکن گفت آن‌ها قایق‌های ماهیگیری هستند که از شرایط بد هوا آنجا پناه می‌گیرند.

وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای گفت: دو طرف درباره  کاهش تنش در آبراه استراتژیک و مسائل خاص مورد توجه در دریای چین جنوبی تبادلات دوستانه و صمیمانه‌ای داشتند. 

در اوایل ماه جاری میلادی، وزیر امور خارجه فیلیپین،  چین را به دلیل رفتارهایش در آبراه به "یک قارچ زشت" تشبیه کرد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین که ترجیح می‌دهد پکن را تحریک نکند و می‌خواهد برای وام و سرمایه گذاری از آن استفاده کند، وزیران خود را از صحبت در مورد وضعیت دریای چین جنوبی منع کرد.

علی رغم تنش‌های اخیر، روابط فیلیپین و چین در زمان دوترته، بهبود یافته است اما فیلیپین باز هم درخواست خود را از پکن برای احترام به قوانین بین المللی، تکرار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار