در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان از اساتید حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین گفت: باید کاری کرد که دغدغه طلاب تنها علم و تحصیل و رسالت‌های حوزوی و ایمانی و نقش حوزه در مقاومت اسلامی و ارتقاء فرهنگ عمومی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: هنر ما طلاب این است که برای بد اخلاقی‌های که بعضا در جامعه دیده می‌شود چاره جویی کنیم که خیلی از طلاب این کار را کرده‌اند و در سفر تبلیغی خود در روستا‌ها به جای اینکه فقط به منبر و مسجد بروند در زمین‌های کشاورزی هم رفته و تحولات زیادی در نقاط مختلف کشور به وجود آورده‌اند.

وی اولین و مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه را امیدواری و امیدبخشی دانست و خاطرنشان کرد: محال است که ما با قرآن سر وکار داشته و مایوس باشیم چراکه در آیه ۲۸۶ سوره بقره شیطان می‌گوید شما چیزی ندارید و شیاطین استکباری دائما در حال القای ناامیدی و نتوانستن هستند که قرآن اجازه نمی‌دهد ما اینگونه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بیشترین منابع امید در مقابل یاس پراکنی شیطان را می‌توان در این آیه دید، پس باید حوزه‌هایمان را امیدوار به بار آوریم و باید تلاش کرد این اکسیر معنوی تاثیرگذار در طلاب افزایش پیدا کند.

امام جمعه قزوین در ادامه پیروزی‌های چشمگیر مسلمانان در فلسطین را به دغدغه‌مندان جهان اسلام تبریک گفت و تاکید کرد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا نسل‌های گذشته که دارای انگیزه و ایمان به سرزمین فلسطین هستند را از میان بردارند تا نسل‌های جدید بی‌انگیزه و بی‌توجه به مسائل اسلام شوند و خود را در سرزمین‌های اشغالی تثبیت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم نسل‌های جوان با صلابت و جدّیت بسیار بیشتر از اجداد خود قیام کرده‌اند که این بسیار تماشایی و امید بخش است و این محصول حوزه علمیه، علمای بزرگ و مجاهد سراسر عالم، مانند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که برای این نعمت خدا را شاکریم.

امام جمعه قزوین ابراز داشت: نابودی رژیم منحوس صهیونیستی به معنای حقیقی کلمه به شماره افتاده است و رهبر فرزانه انقلاب در پیامشان فرمودند که رفتار آن‌ها جنون‌آمیز است. خیلی از شما پیش‌بینی می‌کردید که این جنون نتانیاهو جوابی جز شکست نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: روزگاری شاهد بودیم که فلسطینی‌ها در گذشته انتفاضه حجاره داشتند، اما امروز به جای سنگ، رگبار موشک بر سر صهیونیست‌ها به راه انداخته‌اند و صهیونیست‌ها دیگر در هیچ جای جهان در امان نخواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به آیه ۳۸ سوره حج یادآور شد: خداوند حامی مومنان است و هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد و اجازه جنگیدن را به انسان ستم دیده می‌دهد که این یعنی خدا وعده پیروزی می‌دهد و کسانیکه برای نجات قدس جان می‌دهند مصداق این آیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار