هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت ورزشکاران این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اراک اظهار کرد: مسابقات خوبی برگزار شد و شاهین مهردلان و طیبی در پرتاب وزنه، حمیدرضا کیا در پرتاب سه گام، سجاد هاشمی در ماده ۴۰۰ متر و مهدی پیرجهان در ۴۰۰ متر با مانع نتایج خوبی کسب کردند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت احسان حدادی، پرتابگر المپیکی کشورمان و  این که رقیب این ورزشکار رکورد خوبی زده است، گفت: طبق برنامه حدادی به ایران برمی گردد تا مراحل درمانی و تمرینات خود را زیر نظر دکتر اردیبهشت پیگیری کند. شرایط مسابقات به آمادگی ورزشکاران برنمی گردد و شاید ورزشکاری در سطح بالایی باشد، اما روز مسابقه نتواند خوب نتیجه بگیرد. به هر حال  آمادگی حریف حدادی می‌تواند  روی عملکرد این ورزشکار تاثیرگذار باشد و کار حدادی سخت شده است. امیدوارم او بتواند نتیجه خوبی در المپیک بگیرد.  

او گفت: ما تلاش می‌کنیم مسابقاتی برای دوندگان بگذاریم تا حد نصاب المپیک را به دست آورند. تا کنون ۳ مسابقه در استادیوم‌های خوب برگزار کردیم که ورزشکاران خلا کمبود مسابقه را نداشته باشند. علاوه بر این، قصد داریم یکی از مراحل لیگ دو و میدانی را در ورزشگاه تازه تاسیس اراک برگزار کنیم.

ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، در شرایط مسابقه قرار می گیرند 

صیامی بیان کرد: تمام هدفمان این است که ۴، ۵ ورزشکار که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، در شرایط مسابقه قرار بگیرند تا امتیازات خود را در رنکینگ افزایش بدهند. مسابقات بین المللی مشهد ۴۰ امتیاز و مسابقات قهرمانی کشور در اراک هم ۱۰۰ امتیاز داشتند و ورزشکارانی همانند شاهین مهر دلان، طیبی، حمیدرضا کیا، سجاد هاشمی و مهدی پیرجهان در این رقابت‌ها امتیازات خوبی گرفته اند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: مهمترین هدفمان را در مسابقات بین المللی مشهد استارت زدیم و بحث استعداد یابی را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۵ را سرلوحه خود قرار دادیم و ورزشکاران تراز اول را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار می‌دهیم.

مسابقات انتخابی المپیک را  با هزینه کمتر برای ورزشکاران تدارک می بینیم  

او درباره مهلت دو و میدانی کاران برای کسب سهمیه المپیک بیان کرد: ورزشکاران تا اوایل تیرماه وقت دارند تا سهمیه المپیک را کسب کنند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که مسابقات با کیفیت بالایی برگزار شوند که بار مالی زیادی برای فدراسیون دو و میدانی نداشته باشند. روابط حسنه و برادرانه‌ای با فدراسیون دو و میدانی ترکیه داریم و آن‌ها با کشور‌های اروپایی ارتباط خوبی دارند. ما می‌خواهیم از این موقعیت استفاده کنیم و ورزشکاران ما در رقابت‌های ترکیه شرکت کنند تا هزینه‌ها مدیریت شود.

قول کسب مدال المپیک از سوی دوندگان را نمی دهم 

صیامی درباره پیش بینی اش از تعداد سهمیه‌های المپیکی دو و میدانی گفت: ما دنبال این نیستیم که سهمیه المپیک به دست آوریم، بلکه از ورزشکاران شایسته حمایت می‌کنیم. تیمی آماده می‌کنیم که حضور ارزشمندی در المپیک داشته باشد و ورزشکاران به مراحل بالای این رقابت‌ها صعود کنند، اما صد در صد قول کسب مدال المپیک را نمی‌دهیم. قصد داریم سهمیه‌های المپیک ما از لحاظ کیفی افزایش یابند و کمیت برای ما مهم نیست.

صیامی درباره وضعیت اردوی آماده سازی تفتیان در فرانسه گفت: تفتیان مشکل خاصی ندارد و تمرینات خود را زیر نظر مربی فرانسوی خود در فرانسه پیگیری می‌کند و تا المپیک هم در این کشور می‌ماند.  

او درباره دستمزد مربیان خارجی حدادی و تفتیان، گفت: حقوق این مربیان را هر ماه می‌دهیم و علاوه بر این، دستمزد ۸۹ ورزشکار و مربی در رده بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را پرداخت می‌کنیم.  

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره پاداش ۲ میلیارد تومانی بابت قهرمانی در المپیک خاطر نشان کرد: به نظرم پاداش  کسب مدال طلا در المپیک چشمگیر و ارزشمند است و امیدوارم دوندگان ما بتوانند در این رقابت‌ها مدال به دست آورند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار