به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای تجزیه و تحلیل کشوری سؤالات امتحان نهایی نوبتهای خرداد، شهریور و دی، برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، «دستورالعمل تحلیل سؤالات امتحانات نهایی سال ۱۴۰۰»، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ارسال شد.
بر اساس این دستور العمل؛ لازم است ستاد امتحانات استان، تمهیداتی فراهم کند تا در زمان مقرر و قبل از پلمب حوزههای تصحیح، اطلاعات درخواستی امتحانات نهایی دروس رشتههای تحصیلی شاخه نظری دانش آموزان روزانه پایه دوازدهم، پس از پایان تصحیح هر درس، طبق دستورالعمل جمع آوری، و با دقت و صحت در سامانه (qb) بارگذاری شود.
در بخشهایی از این دستورالعمل آمده است:
با توجه به اینکه تمام دروس امتحانات نهایی رشتههای تحصیلی شاخه نظری دانش آموزان روزانه پایه دوازدهم، مندرج در برنامه امتحانات نهایی، در ارزیابی کشوری، مورد ارزیابی قرار میگیرند، لازم است کدکاربری مجزا برای تمامی حوزههای تصحیح و سرگروههای آموزشی استان و مناطق، توسط رئیس اداره سنجش استان تعریف و دراختیار رؤسای حوزههای تصحیح قرار گیرد.
رئیس یا منشی حوزه تصحیح برای هر درس، نمون برگهای درخواستی را به صورت کاملاً تصادفی و جداگانه (دخترانه با کد داوطلبی زوج و پسران با کد داوطلبی فرد) انتخاب و در سامانه (qb) وارد کنید.
نمرات تصحیح نهایی مصحح دوم یا مصحح سوم (در صورت وجود)، در تکمیل کردن برگها ملاک عمل قرار گیرد.
درج شماره داوطلبی در سامانه (qb)، جهت تحلیلهای تکمیلی و ارسال اوراق نمونه مورد درخواست به مرکز الزامی است. ارزیابی «تحلیل نتایج امتحانات نهایی»، در سطح استانی و مناطق در متن دستورالعمل توضیح داده شده است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/