مشاور رئیس دانشگاه تهران درباره دلیل اصلی جایگزینی کلمه «دانشکدگان» به جای پردیس توضیح داد.

جمال موسوی مشاور رئیس دانشگاه تهران و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی تغییر نام پردیس به دانشکدگان اظهار کرد: دانشگاه تهران یک فضای قدیمی بوده و شامل همه دانشکده‌های زیرمجموعه می‌شود.

او افزود: برای مثال بعد از گذشت مدتی دانشکده علوم دانشگاه تهران توسعه پیدا کرد و به چند دانشکده مانند: دانشکده شیمی، دانشکده ریاضی، دانشکده فیزیک و ... تبدیل شد؛ بنابراین دانشگاه تهران هم تصمیم گرفت تا عنوانی را برای دانشکده علوم اختصاص دهد که مابقی دانشکده‌ها زیر مجموعه آن قرار بگیرند، به همین علت واژه پردیس دانشگاه تهران انتخاب شد.

موسوی تصریح کرد: در دانشگاه تهران دو گونه پردیس با نام‌های پردیس کیش و پردیس بین المللی و پردیس البرز و پردیس ارس داریم که خودگردان هستند، یعنی در قبال جذب دانشجو از آن‌ها شهریه دریافت می‌کنند، اما در مقابل جذب دانشجو در دانشکده علوم دانشگاه تهران شهریه نمی‌پردازند و همچنین خودگران هم محسوب نمی‌شوند، بلکه از بودجه عمومی دولت و دانشگاه استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: برای تغییر نام پردیس فراخوانی داده شد و در همین راستا پیشنهاداتی هم مطرح کردیم و در نهایت واژه دانشکدگان جایگزین کلمه پردیس شد که شامل چند دانشکده هستند.

مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: با اساتید برجسته زبان شناس و ادبیات فارسی مشورت کردیم و بعد از بررسی‌های لازم واژه دانشکدگان به علت اینکه جمع دانشکده هاست و هم اینکه واژگانی که با گان جمع بسته می‌شوند معنی گروه دارند، یعنی جمعی که زیرمجموعه آن‌ها افراد همسن هستند، انتخاب شد. برای مثال دانشکده‌ها شامل دانشکده ادبیات، دانشکده فنی، دانشکده علوم اجتماعی و ... هستند.


بیشتر بخوانید

تمدید مهلت ثبت‌نام مقطع دکتری تخصصی دانشگاه تهران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار