توفیق شهرداری در انجام رسالت حفظ محیط زیست

شهردار یزد با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست گفت: شهرداری یزد تاکنون در انجام این رسالت موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عزیزی، شهردار یزد در آستانه هفته محیط زیست در نشستی با حضور اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه امروزه برای بقای شهر و شهروندان و حفظ ناگریز از انجام اقداماتی برای حفاظت از محیط زیست شهری هستیم گفت: شهرداری یزد با رویکردی که در این زمینه داشته برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف به اجرا گذاشته و به نتیجه رسانده که به این ترتیب بخشی از رسالت شهرداری در حوزه محیط زیست تحقق یافته است.

او به اقداماتی که در این زمان انجام و به بهره‌برداری رسیده اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی است که سال‌ها در شهر یزد مغفول مانده بود و اکنون به صورت کنترل شده و ساماندهی شده نخاله‌ها جابه جا می‌شود.

عزیزی ادامه داد: در حوزه خط پردازش پیشرفته برای پردازش زباله نیز قرار دادی منعقد و تلاش‌هایی صورت گرفت و امیدواریم با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و دانش متخصصین داخلی مسئله تفکیک زباله‌ها با موفقیت انجام گیرد.

شهردار یزد اظهار کرد: تفکیک آب شرب در فضای سبز شهری نیز از دیگر اقداماتی است که با صرف هزینه ده میلیاردتومان محقق شد. همچنین نصب ۱۰۰ کنتور جدا سازی شده که اثر زیادی در مصرف بهینه آب شرب و حفاظت از محیط زیست دارد.

عزیزی گفت: حمل و نقل پاک نیز همواره در دستور کار شهرداری بوده و به این منظور اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو ۵ خریداری شد و اتوبوس‌های مستهلک مورد بازسازی قرار گرفت.

او افزود: ۳۵ کیلومتر مسیر استاندارد دوچرخه سواری در شهر یزد نیز ایجاد و مورد اقبال شهروندان قرار گرفت. همچنین طرح‌هایی برای احداث ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری آماده شده و در دستور کار قرار دارد و تلاش بر این است که به منظور گسترش حمل و نقل پاک، مسیر‌ها به هم متصل شوند.

این مسئول ادامه داد: ساماندهی فضا‌های شهری، ساماندهی مراکز ذبح دام و جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد که از جمله چالش‌های اجتماعی شهر بود نیز با راه اندازی کمپ پناه ساماندهی با موفقیت انجام شد.

او در پایان اظهار کرد: تلاش می‌شود تا شهر یزد که همواره به عنوان شهر جهانی مورد توجه بوده، همچنان در حوزه‌های مختلف شاخص باشد و این مهم تنها با مطالبه گری اجتماعی از سوی حامیان محیط زیست محقق می‌شود.

انتهای پیام/و

برچسب ها: مطالبه گری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.