در آینده نزدیک؛

طرح گلخانه کُروی گیاهان گرمسیری در استان اجرا می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: طرح گلخانه کروی با هدف ایجاد محیطی طبیعی و متفاوت در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علیرضا رسولی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: در گلخانه کُروی علاوه بر اینکه می‌توان گیاهان گرمسیری تولید نمود، محیطی مناسب و زیبا برای آشنایی شهروندان با این دسته از گیاهان ایجاد می‌شود.

رسولی افزود: گلخانه کروی با عنایت به نوع سازه و طراحی داخلی آن پاسخگوی بخشی از تفریحات و علاقه مندی‌های شهروندان عزیز در مقوله تولید و حفظ گیاهان هم است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد بیان کرد: در صورت تایید مراجع و تامین اعتبار ریالی، می‌توان ظرف کمتر از یکسال این سازه که از نوع ژئودزیک بوده و محیط داخلی آن را بر اساس محیط و فضا از متراژ تخمینی ۷۰۰ مترمربع تا ۴۵۰۰ متر مربع پیش بینی می‌شود را ایجاد کرد.

رسولی ادامه داد: این سازه با ارتفاع ۲۰ متر و بر اساس طراحی و محاسبات سازه می‌تواند بخشی از اهداف زنجیره گردشگری (طبیعی) شهر میراث جهانی یزد را پاسخگو باشد چرا که محیط زیبا و جذاب در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.