۹۶ درصد از روستا نشین و عشایر چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت اند

مسئول بیمه روستایی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال‌های اخیر با گسترش خدمات بیمه سلامت در نقاط مختلف، تعداد روستاییان زیرپوشش این بیمه در استان به ۵۹۸ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام نکوزاده مسئول بیمه روستایی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با گسترش خدمات بیمه سلامت در نقاط مختلف، تعداد روستاییان زیرپوشش این بیمه در استان به۵۹۸ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

او افزود: از جمعیت حدود یک میلیون نفری استان، ۶۱۰ هزار نفر در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار خانوار ساکن هستند که ۹۶ درصد این افراد از خدمات بیمه سلامت برخوردارند.


بیشتر  بخوانید


نکوزاده اضافه کرد: از مجموع ۵۹۸ هزار و ۴۵۰ بیمه شده سلامت در مناطق روستایی استان، حدود ۴۵۶ هزار و ۲۷۴ نفر دارای دفترچه درمانی روستایی هستند.

او ادامه داد: بیمه‌شدگان سلامت مناطق روستایی استان، خدمات پزشکی و مراقبت‌های اولیه بهداشت و سلامت خود را در ۱۰۸ مرکز خدمات جامع سلامت مجری بیمه روستایی و زیرنظر تیم سلامت‌محور با محوریت پزشک خانواده که شامل ۲۱۰ پزشک عمومی، ۵۵ دندانپزشک، ۱۵۰ مامای خانواده و سایر مراقبین سلامت و بهورزان است، دریافت می‌کنند.

نکوزاده گفت: در تمامی این مراکز سلامت، در طول سال پزشک خانواده و تیم سلامت‌مستقر است و از طریق مراکز معین و شبانه‌روزی خدمات سطح یک ارائه می‌دهند.

او افزود: تمامی بیمه‌شدگان روستایی در تمام مناطق روستایی استان به خصوص مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده خدمات مراقبتی و پزشکی خود را به صورت تجمیعی و متمرکز در قالب بسته‌های مختلف و مشخص دریافت می‌کنند.

نکوازده با اشاره به استقرار کمپ‌هایی برای خدمات‌رسانی به عشایر کوچ‌روی استان، اظهار داشت: ارائه خدمات بیمه سلامت به نحوی است که حتی عشایر برون کوچ هم در مدت حضور خود در اس تان از خدمات بیمه سلامت از طریق کمپ‌هایی که در این مناطق دایر می‌شود، برخوردار می‌شوند.

او با بیان اینکه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان سلامت روستایی رایگان است، تصریح کرد: بیمه‌شدگان روستایی تاکنون هیچ وجهی بابت سرانه درمان و یا حق بیمه خود به بیمه سلامت پرداخت نکرده و تمامی خدمات ارائه شده رایگان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار