معاون رییس جمهور گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد نهضت ساخت مسکن‌های ایثارگری در استان‌های مختلف خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته نیز ۷۱ هزار قعطه زمین در استان‌های مختلف در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد نهضت ساخت مسکن‌های ایثارگری در استان‌های مختلف خواهیم بود.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به‌منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین ایجاد اشتغال برای ایثارگران به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در بدو ورود خود به شهر «شهرکرد» با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شهدا ادای احترام کرد.

او در رابطه با اهداف این سفر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل حجم بالای ماموریت و مسئولیت‌ها نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها است، به همین دلیل در سال گذشته تفاهم نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به امضا رسید.


بیشتر بخوانید


آقای اوحدی افزود: هدف اصلی سفر‌های استانی نیز اجرای موارد باقی مانده از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با همراهی استانداران ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی است.


معاون رییس جمهور افزود: با مصوبه هفته گذشته هیئت دولت شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی وام مسکن در بخش‌های مختلف بودیم که اتفاق بسیار خوبی است.

اوحدی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به سفر‌های استانی پارسال گفت: مطمئنآ مشکل زمین و مسکن جامعه معزز ایثارگری در هر استان باید در خود آن استان پیگیری و حل شود و نمی‌توان از تهران موضوع را پیگیری و اجرایی کرد، بنابراین سفر‌های استانی را به تمام استان‌های کشور داشتیم و خوشبختانه نتایج خوبی چه در زمینه تامین زمین برای مسکن و چه تامین اشتغال ایثارگران به دست آوردیم.


او در ادامه با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای امسال بنیاد در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با تحقق این بودجه شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی به ایثارگران باشیم.


معاون رییس جمهور افزود: خدا را شکر می‌کنیم که بعد از حدود  هشت سال تمام بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه آزاد اسلامی و بخش عمده معوقات به دستگاه‌ها پرداخت شده است و امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال برنامه محوری باشد که شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: امنیت و آسایش امروز ما نه فقط در کشور ایران بلکه در سراسر منطقه مدیون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است و هر قدمی که در مسیر خدمات رسانی به خانواده‌های معظم این عزیزان برداشته می‌شود مانند قطره‌ای در برابر عظمت وجود شهدا و ایثارگران است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات صورت گرفته به بیان نکاتی در خصوص شرایط و وضعیت ایثارگران استان چهارمحل و بختیاری پرداخت.


معاون رییس جمهور در این سفر با حضور در منازل حاجیه خانم «زینب علی بابایی شهرکی» مادر شهیدان گران‌قدر «رستم و سعید علی بابایی»، آزاده سرافراز و جانباز ۵۰ درصد نجاتعلی عظیمی (با سابقه ۹ سال و نیم اسارت و رییس اداره پیام‌آوران ایثار استان) و جانباز معزز ۷۰ درصد و برادر شهید سید فضل‌الله هاشمی از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو کرد.


حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری و جلسه امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و ایجاد اشتغال برای ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری پایان‌بخش سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار