نجفی گفت: برگزاری انتخابات سالم و پرشور در گرو رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام غلامرضا نجفی  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان  در نشست توجیهی «تشریح مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا»ی شهرستان زاهدان اظهار داشت: قوانین مدون برای برگزاری انتخابات در کشور وجود دارد که اگر این قوانین از یک سو و از سوی دیگر اخلاق انتخاباتی به خوبی رعایت شود بی‌شک شاهد برگزاری یک انتخابات سالم در تراز نظام اسلامی خواهیم بود.

او  افزود: رعایت اخلاق مهمترین نیاز امروز جامعه در رقابت‌های انتخاباتی است که موجب تحقق مشارکت حداکثری و شکست توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان مشارکت حداکثری، آرامش و سلامت در انتخابات، قانون گرایی، رقابتی و اخلاقی بودن را از ویژگی های انتخابات در تراز انقلاب دانست.

او همچنین برخورداری از روحیه نقد پذیری و پاسخگویی، صداقت و راستی در عمل و اندیشه و مسوولیت‌پذیر بودن را از جمله مهمترین ویژگی های کاندیداها عنوان کرد و افزود: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۷ خرداد فرصت تبلیغات براساس ضوابط و مقررات و در مکان های تعیین شده دارند.

فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه دشمنان نظام به دنبال حضور کم‌رنگ مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت پایین و حداقلی هستند کاندیداهای شوراها باید براساس حوزه اختیارات قول و وعده انتخاباتی بدهند.

ابوذرمهدی نخعی بر تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی در چهار چوب قوانین تاکید کرد و افزود: کلان شهر زاهدان با داشتن ظرفیت های فراوان اقتصادی و برخی مشکلات نظیر حاشیه نشینی باید بدرستی از سوی کاندیداهای شوراها موردکنکاش قرار گیرد تا افراد با ورود به این عرصه مهم زمینه ساز بهبود شرایط موجود شوند.

او بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا در زمان تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد.

 در این نشست که در سالن سینما هلال زاهدان برگزار شد نامزدهای تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرستان زاهدان حضور داشتند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بطور همزمان روز ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار