پژمانفر در اخطار قانون اساسی:

رئیس جمهور نمی‌تواند در موضوع انتخابات و تبلیغات آن ورود کند

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: رئیس جمهور حق ورود به موضوع انتخابات و جانب داری از یک کاندیدای خاص را ندارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود در جلسه علنی امروز چهارشنبه، ۱۹ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۱۹ قانون اساسی، عنوان کرد: براساس این اصل؛ انتخاب رئیس جمهور جدید باید حداقل یک ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری قبلی صورت گیرد و در فاصله انتخاب رئیس جمهور جدید، رئیس جمهور پیشین وظایف ریاست جمهوری را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه رئیس جمهور برگزاری انتخابات بوده و رئیس جمهور نمی‌تواند در موضوع انتخابات و تبلیغات آن ورود کند.

وی خطاب به رئیس قوه مجریه تاکید کرد: آقای روحانی! شما حق ندارید از لحاظ قانونی به موضوع انتخابات ورود کنید و ظرفیت دولت را در حمایت از یکی از کاندیدا‌ها که این اواخر به صورت صوری ایشان را از خود جدا کردید هزینه کنید.

پژمانفر با بیان اینکه از این یک جانبه گرایی در پایان دولت دست بردارید، گفت: امروز کسی کاندیدا‌ها را دعوت به اخلاق می‌کند که خود پایبندی و اخلاق نداشته است و با دروغ گفتن و نسبت‌های ناروا کشور را امروز به این روز کشانده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: کسی که کلید درآورد و گفت مشکلات شما را ۱۰۰ روزه حل می‌کنیم امروز کاندیدا‌های ریاست جمهوری را دعوت به اخلاق می‌کند. شما را به این دعوت می‌کنیم که در یک ماه باقیمانده مقداری به وظایف قانونی خود بپردازید و کمکی به سفره مردم کنید و دستتان را از جیب مردم و تشکیلات سیاسی تان بیرون بکشید.

وی عنوان کرد: کاری کنید که مردم این اواخر یک خدا بیامرزی برای شما بگویند، آقای رئیس جمهور شما کاری کردید که کشوری که تولیدکننده و صادرکننده برق و مرغ و گندم بود امروز تبدیل به یک کشور واردکننده شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: اگر این اخطار وارد است هیات رئیسه باید نسبت به ورود رئیس جمهور به مسائلی که حق ورود به آن را ندارد تذکر و اخطار داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
چطور می تونید ثابت کنید و پیگیر باشید ؟ خودش مستقیم نمیاد پوستر دستش بگیره بیاد تو خیابان... از قدرت و امکاناتش استفاده و کار را به عواملش می سپارد
آخرین اخبار