رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: رزمایش حضرت روح الله از شنبه ۲۲ خرداد با هدف امیدآفرینی بین مردم و خدمت‌رسانی توسط گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ حسن عجمی رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در آستانه آزمون انتخابات هستیم گفت: انتخابات و حضور حداکثری برای مجموعه نظام و آبروی ایران مهم است و دشمن را مأیوس می‌کند.

او افزود: باید انتخابی آگاهانه و دلسوز صورت گیرد که داوطلب مورد نظر طعم تلخ نداری را چشیده باشد و جوگیر مسئولیت نشود، البته محور‌های انتخابات و انتخاب اصلح توسط بزرگان نظام مشخص شده و امیدواریم با ایستادگی مقابل وسوسه‌های دشمن این بار هم پیروز میدان شویم.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی مشکلات بزرگ را حل و به نتیجه مثبت سوق می‌دهد، گفت: دلیل بروز و ظهور مشکلات و نفوذ دشمن نداشتن حرکت و روحیه جهادی است، در واقع همین روحیه ایستادگی مقابل دشمن باعث حل مشکلات است که مدیران انقلابی و جهادی تنها از ساعت ۷ تا ۲ بعد ظهر را ساعت کاری خود ندانند.

۷۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان

او با بیان اینکه ۷۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان با محوریت محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت هستند، گفت: امروزه بسیج سازندگی در محرومیت زدایی با استفاده از جوان مؤمن انقلابی پیشتاز است و موضوعاتی مانند ساخت راه، پل، مسکن محرومین، لایروبی قنوات، آبرسانی روستایی و احداث و مرمت مسکن محرومین و زیباسازی استان از جمله اقدامات این سازمان است.

سرهنگ عجمی ادامه داد: احداث منازل در مناطق زلزله زده در دستور کار بسیج بوده که در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ منزل و در کل استان اصفهان ۳۵۴ منزل را بازسازی کرده‌اند؛ حتی اواخر سال ۹۹ در شهر سی سخت و در اولین ساعات اقدامات لازم برای بازسازی را انجام دادند.

او اصلاح دو کیلومتر جوی در مناطق سی سخت، مرمت ۱۱ خانه در حواشی شهر اصفهان و در کل ۵۳۷ پروژه در اصفهان را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: یک هزار مدرسه در راستای نوسازی، بازسازی و تعمیر قرار گرفت و تعمیر و مرمت ۳۴۵ مسکن را در دست کار داریم.

اقدامات مؤثر بسیج سازندگی در تولید ماسک

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: خدمت رسانی در راستای مبارزه با کرونا مرزبندی ایران را با کشور‌های دیگر جدا کرد و دو هزار گروه جهادی آماده خدمت بودند و ۴۴ میلیون تولید ماسک انجام گرفت؛ درواقع بردن اشتغال به سمت تولید ماسک قیمت ماسک را پایین نگه داشت.

او ادامه داد: ۲۲۰ آزادی زندانی انجام شده که برخی از آن‌ها گرفتار بدهی ۲۰ میلیون تومان بودند که از هفته بسیج سال گذشته این اقدام آغاز شده و تا کنون ادامه داشته است؛ به جز آن ۱۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های زندانی اهدا شده است.

سرهنگ عجمی تصریح کرد: ۹۰۰ هزار بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با کمک ظرفیت سپاه و کمک‌های مردمی و صنایع مادر در بین مردم محروم استان توزیع شده است. علاوه بر آن تهیه هزار و ۵۰۰ جهیزیه و ۳۰ هزار بسته لوازم تحریر نیز تدارک دیده شده است.

او با بیان اینکه با فرمان ۹ ماده‌ای امام (ره) گروه‌های جهادی تبدیل به جریان جهادی شده‌اند، گفت: دو هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده که شورای جهادی بسیج سازندگی نیز در این مسیر قرار گرفته و در ۲۸ ناحیه مقاومت و در ۱۰ استان فعال هستند.

تشکیل صندوق‌های مردم‌ یار

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی صندوق‌های مردم‌یار تشکیل شده که هزار و ۴۰۰ صندوق مردم یار با ۷۰ هزار عضو راه‌اندازی شده و تا کنون ۵ هزار وام اشتغال‌زایی داده شده است.

او از ساخت پنل‌های خورشیدی با دو هدف کمک به محرومین و پدافند غیر عامل و افزایش انرژی در سطح کشور گفت: ۶۵ میلیون تومان هزینه پنل خورشیدی است که در مناطق مورد نیاز نصب می‌شود و در هفته‌های آینده نیز افتتاح این پنل‌های خورشیدی را با مسئولان لشکری و کشوری خواهیم داشت.

سرهنگ عجمی با اشاره به رزمایش حضرت روح الله که از شنبه ۲۲ خرداد مصادف با ولادت معصومه (ص) و دهه کرامت اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: اهداف آن امیدآفرینی بین مردم و خدمت رسانی در گستره بزرگ است و همچنین وفاق و همدلی بین نیرو‌های بسیج ایجاد شود.

او ادامه داد: ۶۵ هزار حامی ایتام سهم استان اصفهان است که برای هر یتیم حامی پیدا کنیم؛ همچنین ۱۶۵ جهیزیه از روز جمعه توزیع و ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده است که یکی از آن‌ها توزیع ۲۰ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی در سطح استان و بین ایتام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار