استاندار جنین در کرانه باختری در خصوص حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نیرو‌های وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، استاندار جنین در کرانه باختری درباره حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به عناصر امنیتی و اطلاعاتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

اکرم الرجوب در مصاحبه با این شبکه، درباره درگیری شب گذشته نظامیان صهیونیستی و عناصر امنیتی و اطلاعاتی وابسته به تشکیلات خودگردان در شهر جنین، گفت: این تجاوزگری پیشینه خطرناکی است و سال‌ها بود که حمله‌ای به عناصر امنیتی صورت نگرفته بود. از سرگیری این سیاست و رفتار از سوی نظامیان اشغالگر، بسیار خطرناک و بیانگر فرهنگ و سیاست اشغالگران برای برهم زدن معادلات است.

الرجوب افزود: ما منتظر هستیم تا نتانیاهوی افراطی از نخست وزیری کنار برود. به نظر می‌رسد او می‌خواهد این پیام را به همه بدهد که مین‌هایی در راه دولت جدید اشغالگر کار خواهد گذاشت. سیاست فعلی اشغالگران، همان سیاستی است که اوایل این قرن، در پیش گرفته بودند. نظامیان ویژه ارتش اسرائیل، به سوی یک خودروی غیرنظامی فلسطینی و نیز عناصر امنیتی که نگهبان مقر اصلی سازمان اطلاعات بودند، تیراندازی کردند. مقر این سازمان در یک محل شناخته شده قرار دارد. این تجاوزگری آشکار، به سود راستگرایان افراطی در دولت اشغالگر است.

وی خاطر نشان کرد: از صبح امروز، جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برای نشان دادن خشم خود در برابر این سیاست‌های ظالمانه، اعتصاب عمومی اعلام کردند. این حادثه به ارزیابی و موضع گیری سیاسی نیاز دارد. با صراحت می‌گوییم سازمان‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، فقط در موضعی قرار خواهد داشت که این تشکیلات خواهان آن است. به عناصر امنیتی دستور داده شده است که از خودشان دفاع کنند.

گفتنی است بامداد امروز، پنجشنبه درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های اطلاعاتی فلسطین با نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری صورت گرفت که در پی آن رسانه‌های خبری اعلام کردند دو نفر از نیرو‌های اطلاعاتی فلسطین به شهادت رسیدند.

بنا بر اعلام رسانه ها، این دو شهید «أدهم یاسر توفیق علیوی» (٢٣ ساله) از شهر نابلس و «تیسیر محمود عثمان عیسة» (٣٣ ساله) از جنین نام داشتند.

پس از آن، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای این حملات به سه نفر افزایش یافته است که یک اسیر آزاد شده نیز در میان شهدا حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار