سروان نادی گفت: کاربران مراقب افراد سودجو و کلاهبردار در پوشش حمایت از کاندیدا‌های انتخابات باشند.

سروان محسن نادی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: در این نوع کلاهبرداری مجرمان سایبری با ایجاد کردن گروه و دعوت از افراد با طرح عناوین مختلف مانند وعده‌های مالی جهت حمایت از برخی کاندید‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: با بررسی‌های بعمل آمده، افراد کلاهبردار از فرد قربانی درخواست می‌کنند که اپلیکیشن بانکی را برای انتقال وجه نصب کنند، وسپس با شگرد‌های خاص، کد بانکی را از طعمه‌های خود اخذ و با دسترسی به اپلیکیشن بانکی، نسبت به برداشت از حساب بانکی آنان اقدام می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از طرف افراد کلاهبردار به منزله اضافه کردن به گروه ارسال می‌شود اعتنایی نکنند وکد بانکی نیز شخصی و محرمانه است و نباید در اختیار دیگران قرار گیرد.

این کارشناس انتظامی در پایان، اعلام کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشابه یا سایر جرایم رایانه ای، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.