زاکانی گفت: باید پرونده این نوع بازنشستگی‌ها و کنار گذاشتن افراد را ببندیم.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست با اقشار و اصناف مختلف در خصوص شرایط بازنشستگان در دولت خود، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی بازنشسته نداریم، کسی که ۳۰ سال فعالیت اش به پایان رسیده باید فرصت جدیدی برای او خلق شود تا در فضای جدیدی بتواند کار کند‌.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید پرونده این بازنشستگی و کنار گذاشتن افراد را ببندیم؛ کسی که کار می‌کند و بازنشسته می شود به مرحله بعد می رود، این نادرست است که تا فرد بازنشسته می‌شود، تجربه ۳۰ سال او کنار گذاشته می شود. ظرفیت افراد تا زمانی که مولد هستند باید به کار گرفته شود و از این سرمایه ها به بهترین شکل باید استفاده شود و خدمات هم باید ارائه دهیم.

وی افزود: بازنشستگان ما وقتی وارد بخش جدیدی می شوند سنشان بالاست و تعداد افراد خانواده‌شان هم افزایش یافته است، از این جهت وظیفه تامین و تکریم آنها بر عهده ماست؛ همسان سازی حقوق این قشر امکان پذیر است.

زاکانی گفت: وقتی کسی ۳۰ سال برای کشور زحمت کشیده است باید ما شرایطی را برای وی فراهم کنیم که کرامتش حفظ شود و جامعه از این فرصت ها بتواند به بهترین نحو استفاده کند، چراکه ما نیازمند تجربه آنها هستیم.

وی گفت: وقتی سطح سیاست ورزی در کشور پایین است، باعث این می شود موضوعات فرعی را اصلی می‌کنند و موضوعات اصلی به فراموشی سپرده می شود، آموزش و پرورش نیازمند یک تحول است و درحال حاضر آموزش و پرورش مانند یک خط تولید است و فرقی ندارد چه کسی در راس قرار دارد؛ برای تمام افراد در یک سطح آموزش وجود دارد و هیچ توجهی به خلاقیت افراد ندارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای اداره کشور، خانواده محوری را هدف‌گذاری کردیم و در حوزه تعلیم و تربیت مدرسه را محور قرار دادیم. نگاه مجدد و بازطراحی جدیدی به این ماجرا داریم و این هدف جدی ماست، از این وضع آموزشی باید خودمان را بیرون بکشیم، آموزش و پرورش محل سرمایه گذاری است، محل دریافت سود نیست، نگاه مکانیکی غلط است.

زاکانی بیان کرد: برخی فکر می‌کنند معلم یک آدم آهنی است، هر اتفاقی که برای او می افتد باید کار خود را در کلاس انجام دهد، اما این طور نیست. آموزش و پرورش باید بذر دانش آموز را در درون خود بکارد، بارور و صیانت کند و با هر دانش آموزی متفاوت برخورد کند و دانش آموزی را تربیت کند که آینده را بسازد و علاوه بر آن برای امروز تاثیرگذار باشد، آموزش و پرورش باید رسالت عظیم خود را دنبال کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: جنبش دانشجویی باید استقلال خودش را از دولت حفظ کند تا بتواند عملکرد دولت را ارزیابی و انتقادات خود را داشته باشد، اگر جنبش دانشجویی بخواهد وام‌دار دولت باشد نمی‌تواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند، سیاست ورزی درست را باید در جامعه روال کنیم.

زاکانی در خصوص نامزدهای جریان انقلاب گفت: جریان انقلاب مهم تر از افراد است، هر کسی بخواهد این جریان را منفعل نشان دهد بزرگ ترین جرم را کرده است، امیدوارم در مسیر جوری حرکت کنیم که جریان انقلاب پیروز این انتخابات شود و صرفا به دنبال افراد نیستیم.

وی بیان کرد: در رویکرد دوممان که فرهنگ و اجتماع است بعد از تعلیم و تربیت توجه به خانواده حائز اهمیت است، بنای ما این است که در دولت وزارتخانه خانواده را داشته باشیم، در مجلس نیز کمیسیون های فعال باید فعال تر در حوزه فرهنگ و خانواده عمل کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اساسی که در کشور وجود دارد این است که نوع نگاه به خلق ثروت، کارآفرین ها و کارگران نگاه غلطی است، نگاه برابری میان کارآفرین ها و کارگران وجود ندارد، برای آن که بتوانیم بین کارفرما و کارگر نظام منطقی برقرار کنیم، باید بر اساس قانون اساسی عمل کنیم، علاوه بر اینکه پول زمینه اصلی تولید است، باید به جنبه مشارکت نیز توجه شود؛ یعنی علاوه بر توجه به کارآفرین ها، کارگران هم باید در کار مشارکت داده شوند. برخورد سیاسی با کارگر، زنان، فضای مجازی و..‌. باعث شده که حقایق دیده نشود. قانون کار باید اصلاح شود، اما تا می‌خواستیم سمت این قانون برویم عده ای اجازه نمی‌دادند؛ بنده قائل به تغییر و تحول در قانون کار هستم.

زاکانی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ قانون داریم، امروز به دنبال این هستیم که این ۱۰ هزار قانون را به ۴۳ جلد قانون مادر تبدیل کنیم؛ ۸ جلد آن را در مرکز پژوهش ها آغاز کردیم؛ اما کار اصلی دست دولت است، بنده برنامه دقیقی دارم که ظرف ۳ سال این ۴۳ جلد قانون مادر تدوین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار