وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی با نخست‌وزیر دوره‌ای رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس در غزه صحبت و سپس او را به واشنگتن دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست،  ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد یائیر لاپید، نخست وزیر دوره‌ای رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک تماس تلفنی درباره اهمیت حفظ آتش بس در غزه گفتگو کردند.

پرایس گفت: دو طرف همچنین به اهمیت ارتقاء توافق‌نامه عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی و همچنین اهمیت مسئله توافق هسته‌ای ایران پرداختند و درباره  روابط ویژه و خاص  بین آمریکا و رژیم صهیونیستی صحبت کردند.

لاپید از بلینکن برای این تماس تشکر کرد و در پایان، وزیر خارجه آمریکا او را به واشنگتن دعوت کرد.

نشست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای رأی اعتماد به کابینه و نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید این رژیم دیشب برگزار شد بالاخره پس از صحبت‌های طولانی شاهد رأی‌گیری درباره دادن رأی اعتماد به کابینه ائتلافی بنت-لاپید بود.

نمایندگان صهیونیست با تنها ۶۰ رأی موافق در مقابل ۵۹ رأی مخالف به کابینه نفتالی بنت و یائیر لاپید برای تشکیل کابینه صهیونیستی آن‌هم بالاخره بعد از ۴ انتخابات در حدود ۲ سال گذشته در این رژیم، رأی اعتماد دادند. دو سال اول بنت، نخست وزیر خواهد بود و دو سال آخر قرار است لاپید جایگزین او شود. 

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال از نخست‌وزیری رژیم اشغالگر قدس برکنار شد و نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا نخست‌وزیری این رژیم را در دست گرفت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به نفتالی بنت برای رأی اعتماد نمایندگان کنست به کابینه پیشنهادی او و انتخابش به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم اشغالگر قدس تبریک گفت و اعلام کرد: مشتاق همکاری با نفتالی بنت برای تقویت روابط نزدیک و پایدار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار