قاضی‌زاده هاشمی:

بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم با سوء مدیریت فوت کردند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم با سوء مدیریت فوت کردند و در خیلی از کشور‌ها با قاطعیت در مدیریت و مدیریت عالمانه مسئله کرونا بحرانی نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاضی زاده هاشمی یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه فارس پخش شد، با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم با سوء مدیریت فوت کردند و در خیلی از کشور‌ها با قاطعیت در مدیریت و مدیریت عالمانه مسئله کرونا بحرانی نشد.

او افزود: صدا و سیما آمار پیرامون کشور‌هایی که وضعشان بد است می‌دهد، اما آماری از کشور‌هایی که وضع خوبی دارند، نداد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه درطی صد سال اخیر کشورمان دچار تبعیض گسترده شده است، گفت: مراکز عمده صنعتی دانشگاهی رفاهی در نقاط خاصی استقرار یافتند و در همانجا حاشیه نشینی، آلودگی هوا به هم خوردن محیط زیست ایجاد شده نه اینکه آن‌ها برخوردار بشوند بلکه ظاهر این است، اما چون توازن کشور به هم خورده یک جا فقر درست کرده و یکجا مهاجرت، فقر، پدیده خالی از سکنه شدن، ناامنی و ترافیک و گرانی درست کرده است.

نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوریاظهار داشت: اینکه ما همه قدرت را در تهران جمع کردیم، یک کشور درست کردیم و یک شهر به نام تهران، وقتی تخصیص ۷۰ درصد منابع مالی و بانکی در تهران است، وقتی ۵۰ تا ۶۰ درصد شرکت‌های دولتی در تهران و همینطور سایر موارد آن هم نه کل تهران، شمال تهران است که باعث تبعیض گسترده وبه تورم مزمن دامن زده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: آنچه لازم است توجه شود بیکاری گسترده است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ شهرستان داریم ۱۵۰ شهرستان وضعیت بحرانی ۳۰ فوق بحرانی و بیشترین مهاجرت از آنجاست، چون بیکاری وجود دارد.

به گفته او، یکی از مسائل کشور مسئله سربازی است جوانان به نقاط مختلف می‌روند بعد تمایل ندارند به شهر خود برگردند در دوران دانشجویی هم وضع به همین صورت است نخبگان شهرستانی به دانشگاه‌های تهران می‌آیند و وضعیت را میبینند دیگر تمایل به بازگشت ندارند در صورتی که بیشترین منابع و معادن ذخایر کشور از جمله نفت و گاز در شهرستان‌ها است و ما عملا دارین نیروی جوان و نخبه را از شهرستان‌ها می‌گیریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: بدتر از این‌ها در سربازی دو سال جوان مردم را در سن کاری که می‌تواند به پدر در زمین کشاورزی و در دامداری کمک کند زودتر ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد را می‌گیریم و می‌آید هزار جور گرفتاری و آلودگی پیدا می‌کند و از چرخه تولید هم خارج می‌شود نخبه هم به این ترتیب، نخبه‌ای که می‌توانست استارتاپ درست کند کار آفرین باشد برای همین در دولت سلام به دنبال حذف سربازی اجباری و حرفه‌ای و داوطلبی شدن آن است.

نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دردولت سلام تفیض اختیار همه وزرا به فرمانداران در حوزه اجرا و کاری که به مردم مرتبط است انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در این دولت بودجه دستگا‌های مختلف به فرماندار و شورای برنامه ریزی استان تفییض می‌شود تا به ادارات مختلف شهرستان خود تقسیم کند گفت: در دولت سلام می‌خواهیم دولت را به مردم برگردانیم و حاکم کردن مردم بر مدیران از برنامه‌های ما است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه به برقراری عدالت و بودن با مردم دو هدف اساسی دولت سلام عنوان کرد و اظهار داشت: این دولت از بین بردن تبیض و فساد و تبار گرایی و ایجاد شایسته سالاری و بودن با مردم و حق حاکمیت مردم را دنبال می‌کند ما مردم را مسلط بر دولت میکنیم.

نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص استان فارس گفت: استان فارس استان فرهنگ و تمدن است استانی که ما ایرانی بودنمان را مدیونشان هستیم، چون زبان فارسی مرهون حافظ و سعدی است و شخصیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی فارس که تمدن ایران زمین را ساختند و مفاخر عالم زمینند.

او با اشاره به مهد تمدن ایران زمین پایتخت تاریخی ایران تخت جمشید و پاسارگاد گفت: ما ظرفیت‌های زیادی در استان فارس هم در حوزه گردشگری مذهبی هم تاریخی، استانی پهناور با کشاورزی بسیار فعال و منابع نفت و گاز فراوان وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی فارس را مسیر تردد شمال و جنوب و غرب به شرق کشور عنوان کردو افزود: فارس مرکز علمی کشور، مرکز توریسم سلامت است که بایستی بیشتر در آن سرمایه گذاری کرد.

نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص وضعیت آب گفت: فارس مشکل آب دارد و در دولت سلام طرح‌های ویژه برای حل مشکل آب دارد از جمله طرح ایران سبز، جنگل کاری طرح قنات ملی ایران بحث لوپ آبی و جمع آوری آب را می‌توان نام برد.

قاضی زاده هاشمی گفت: استان پهناور فارس ظرفیت زیادی دارد، اقوام مختلف با زبان‌ها و گویش‌ها و فرهنگ متفاوت و غنی با آرامش کنار هم زندگی می‌کنند و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی انجام می‌دهند.

او افزود: فارسی‌ها در طول تاریخ جز تجار اصلی مسیر راه ابریشم بودند و آثار فارسی‌ها و شیرازی‌ها در سراسر شبه قاره هند تا هند و چین، شرق و مرکز آفریقا دیده می‌شود که باید این سالاری تجاری را احیا کنیم و فارسی‌ها می‌توانند در این زمینه پیشتاز باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار