معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خراسان جنوبی:

نامزدها و هوادارانشان به گوش باشند/ تبلیغات نامزدها از ۷ صبح فردا ممنوع است

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خراسان جنوبی از ممنوعیت هر نوع تبلیغ انتخاباتی از صبح فردا ساعت ۷، خبر داد.

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از ثبت نشدن هیچ گزارش تخلف انتخاباتی جدی  خبر داد و گفت :فقط گزارش سه مورد نشر اکاذیب و اعلام خلاف واقع دربحث انتخابات شورای شهر بوده است که از طریق خود قوه قضاییه، کلانتری‌ها، مراجع انتظامی و یا سایر ارگان‌های نظارتی بحث رسیدگی به شکایات انتخاباتی و پیگیری آن‌ها انجام می‌شود.

او افزود: در بحث فضای مجازی هم از طریق امور پیشگیری دادگستری و پلیس فتا رصد‌ها صورت می‌گیرد و نظارت بر نرم افزار شاد هم شامل نظارت‌های فضای مجازی به حساب می‌آید.

دادگر با اشاره به اینکه شعبه‌ای مخصوص رسیدگی به گزارشات تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان در نظر گرفته شده است که پیگیر گزارشات مکتوب تلخف هستند افزود: از صبح فردا  پنج شنبه ۲۷ خردادماه  ساعت ۷، هر نوع تبلیغ انتخاباتی ممنوع است.

معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: مواردی از جمله مخدوش کردن آگهی دیگر نامزد‌ها، نام بردن از افراد بزرگ برای اعلام طرفداری آن‌ها نسبت به خودشان، دخالت کردن در امر انتخابات، متهم کردن دیگر نامزد‌ها بدون مدرک، وعده‌ی دروغین و موارد این چنینی از جمله تخلفات انتخاباتی به حساب می‌آید.

او عنوان کرد: همچنین اگر نامزدی شکایتی داشته باشد می‌تواند از طریق مراجع قانونی نسبت به پیگیری آن اقدام کند.

دادگر به موضوع رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها رسالت مهمی در بحث حضور گسترده مردم در انتخابات دارند و هر خبرنگاری که بخواهد برای پوشش خبری و تهیه خبر به شعب اخذ رأی مراجعه کند باید علاوه بر کارت شناسایی مربوط به خبرگزاری اش، کارتی که از طرف فرمانداری صادر شده است را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.