مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ارسال پرونده ثبت جهانی "از هگمتانه تا همدان" به یونسکو تا پایان دولت فعلی خبرداد.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به احتمال تکمیل پرونده تا اواخر خرداد و یا ابتدای تیرماه، گفت: درحال حاضر مطالعات میدانی دررابطه با تپه باستانی هگمتانه به اتمام رسیده و هم‌اکنون مشغول جمع‌آوری اطلاعات بخش‌های مختلف مربوطه هستیم که باتوجه به محدودیت‌های تردد ویژه کرونا و الزام حضور تعدادی از کارشناسان و مسئولان تهرانی در استان، این قبیل از اقدامات به تعویق افتاد.

او ادامه داد: احتمال می‌رود تا پایان خرداد و در نهایت تا اواسط تیرماه امسال، تدوین پرونده ثبت جهانی به اتمام رسیده و به وزارتخانه مربوطه در تهران ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه از ابتدا قرار بر ارسال پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه به سازمان یونسکو تا زمان اتمام دولت فعلی بود، عنوان کرد:امید است براساس صحبت‌های مطرح شده تاپایان دولت فعلی پرونده ثبت جهانی این اثر به یونسکوارسال شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.