ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد اوراق قضایی دادگستری خراسان جنوبی به مردم

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از ابلاغ ۹۴ درصد اوراق قضایی دادگستری استان به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست خبری شورای قضایی استان با بیان اینکه به سرعت در حال پیش رفتن به سمت قوه قضائیه هوشمند هستیم گفت: ابلاغ ۹۴ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیک به مردم، راه اندازی دادگاه‌های آنلاین و ایجاد سامانه ارتباط تصویری زندانیان با خانواده هایشان برای اولین بار در کشور از جمله این اقدامات در استان است.

او افزود: در سال ۹۹، ۲۴ هزار و ۹۹۰ دادگاه و در ۳ ماه نخست امسال نیز ۸ هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه پارسال آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان ۱۰ درصد و شورا‌های حل اختلاف ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: پارسال مجازات جایگزین حبس هم با هزار و ۲۲۳ مورد، ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۹۸  افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان پنج جرم مهم در خراسان جنوبی را به ترتیب مواد مخدر، سرقت، توهین، نزاع، تصادفات و حوادث ناشی از کار اعلام کرد و تصریح کرد: مواد مخدر ۱۹ درصد، توهین و سرقت ۱۱ درصد، نزاع ۸ درصد، تصادفات و حوادث ناشی از کار ۷ درصد پرونده‌های کیفری پارسال را به خود اختصاص داده است.

او برگزاری مراسم تجلیل از شهدای قوه قضائیه، تجلیل از قضات و کارکنان ایثارگر، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و همچنین زندان‌ها را از جمله برنامه‌های گرامی داشت هفته قوه قضائیه اعلام کرد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.