لزوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود و کمبود آب برای کشاورزی راهی به غیر از روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری نداریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های نوین باید بهره‌وری آب و تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد و راهی به غیر از استفاده کردن از سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار برای توسعه روش‌های نوین آبیاری نداریم.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد از هزینه‌های طرح آبیاری نوین با کمک جهاد کشاورزی تأمین و سرمایه‌گذاری کشاورز فقط ۱۵ درصد است، افزود: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های موجود و همچنین کمبود آب برای کشاورزی راهی به غیر از روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری نداریم.

امیری زاده تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار هکتار سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در خوزستان اجرا شده است؛ همچنین در سال ۹۸ این استان رتبه ۱۳ کشور را داشت که در سال پیش رو به رتبه چهارم ارتقا پیدا کردیم، ولی، چون استان اول حوزه کشاورزی هستیم به رتبه کمتر از اول قانع نیستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: وزارت جهاد و کشاورزی پارسال ۲ هزار هکتار با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری تحت‌فشار به خوزستان اختصاص دادند که جهاد کشاورزی استان توانست ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرا و کل اعتبار را جذب کند؛ سهمیه امسال نیز ۴ هزار هکتار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار