مشکلات تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی استان فارس در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه ۴۶ درصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در فارس مربوط به مسائل بانکی و ۵ درصد مسائل مالیاتی،۴ درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی هم مشکلات زیرساختی مانند هزینه‌های آب و برق است، گفت: از سال ۹۴ تاکنون از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات بیش از ۲ هزار واحد تولیدی با ۳ هزار و ۳۵۰ مصوبه بررسی شده است.

اوبا بیان اینکه از ابتدای تشکیل کارگروه تاکنون ۳۹۷ جلسه برگزار کرده ایم، افزود: تاکنون از طریق تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و تسهیلات بخش رونق تولید بیش از ۱۳۰ تسهیلات با نرخ سود ۱۲ و ۱۴ درصد توسط ۷ بانک عامل به بنگاه‌های اقتصادی استان پرداخت شده است.

ایزدی با اشاره به اینکه نباید همراهی بانک‌ها را در راه اندازی و ساخت کارخانه‌ها نادیده گرفت، گفت: اکنون که زمان بازپرداخت رسیده بایستی صاحبان کارخانه‌ها اقساط را پرداخت کنند تا بانک‌ها هم دچار مشکل نشوند.

رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به وضعیت مصوبات در سال گذشته، گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰۰ مصوبه ارائه و ۳۸۶ مورد به اجرا رسیده این در حالیست که ۲۰۱ مصوبه نیز در دست اقدام است.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.