تعاونی‌ها نجات بخش صنعت پرورش شترمرغ از دست دلالان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: راه اندازی تعاونی با عنوان سایر ماکیان سبب کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها در زمینه پرورش شترمرغ شد.

ایرج آصفی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اجرای اقداماتی برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار تولید گفت: تعاونی با عنوان "سایر ماکیان" در سال ۹۹ در استان به منظور ایفای نقش واسطه‌ای بین تولید کننده و مصرف کننده محصولات شترمرغ تاسیس شده است.

او با بیان اینکه با این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه رفع شد، افزود: تعامل تولیدکننده‌ها با تعاونی منجر به تسهیل فروش شترمرغ و کاهش چشمگیر پرورش دهندگان و فعالان در این زمینه شده است، ضمن اینکه تعاونی‌ها می‌توانند علاوه بر بازاریابی برای گوشت شترمرغ در تامین نهاده و فروش سایر صنایع جانبی آن از جمله؛ چرم و روغن به ایفای وظایف خود بپردازند.

آصفی درخصوص چگونگی حمایت جهاد کشاورزی خوزستان از تولیدکنندگان و فعالان در زمینه شترمرغ اظهار داشت: جهاد کشاورزی با در اختیار قرار دادن مشاوره‌های تخصصی از این صنعت حمایت می‌کند، البته تسهیلات هم بر اساس توجیه اقتصادی و طرح توجیهی که سرمایه گذار تهیه کرده است پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ۶ تا ۷ سال اخیر بهره برداران با آورده شخصی فعالیت می‌کنند و از وام بی بهره هستند، ضمن اینکه به منظور کشتار بهداشتی و صنعتی شتر مرغ مقرر شده ۲ واحد کشتارگاه در اهواز و خرمشهر راه اندازی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار