سال گذشته بیش از۴ هزارتن مواد لبنی از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

حمید رضا اخوان سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: طی سال گذشته بیش از ۴ هزار تن مواد لبنی به ارزش ۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

اخوان افزود: مواد لبنی صادر شده شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر بوده که به کشور‌های عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت صادر شده است.

او به ظرفیت تولید بالای شیر و محصولات لبنی در استان مرکزی و کیفیت بالای تولید این محصولات اشاره کرد و اضافه کرد: صادرات محصولات لبنی نشان دهنده ظرفیت استان در این حوزه است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن شیر در استان مرکزی تولید می‌شود که ۱۸۰ هزار تن از محصول تولید شده در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی که ۵۵ درصد میزان تولید است به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

او ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است که علاوه بر تامین نیاز خود، نیاز سایر استان‌های همجوار را هم به فرآورده‌های لبنی تامین می‌کند.


در استان مرکزی ۱۸۵ واحد صنعتی گاوداری شیری با ظرفیت ۵۶ هزار و ۲۷۶ راس و هزارو ۱۲۱ واحد روستایی با ظرفیت ۲۶ هزار و ۸۶۳ راس فعالیت دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.