رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: ٧٢٠ نفر از بانوان ایرانشهر بصورت سازمان یافته در صنعت سوزن دوزی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمان ریگی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر با بیان اینکه صنعت سوزن دوزی در منطقه قدمتی به بلندای تاریخ دارد گفت: ٧٢٠ نفر از بانوان این شهرستان بصورت سازمان یافته در صنعت سوزن دوزی فعالیت دارند.

رحمان ریگی گفت: صنعت سوزن دوزی در شهرستان ایرانشهر قدمتی به بلندای تاریخ دارد بطوریکه در کنار مادران فرزندان نیز این هنر را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی در کشور به ثبت رسیده است افزود: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی در اکثر شهرهای دیگر استان نیز متداول بوده اما یکی از دلایل انتخاب این شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی، تعداد کارگاه‌های بیشتر و تکنیک‌های متداول رایج در این شهر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: کیفیت سوزن‌دوزی و وجود زیرساخت‌های شهری در ایرانشهر باعث شده این شهرستان به عنوان شهر ملی سوزن دوزی در کشور در سال ۹۷ به ثبت برسد.

وی بیان کرد: سوزن دوزی یکی از غنی‌ترین داشته‌های زنان بلوچ محسوب می‌شود و ملی شدن این شهر حاصل زحمات صنعتگران و مطرح بودن این شهرستان در کشور و جهان در بحث این صنعت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار