در مجمع عمومی سالیانه مطرح شد؛

قراداد‌های آتی نفت و فرآورد‌ها در بورس انرژی ایران راه اندازی می‌شود

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالانه صاحبان سهام شرکت بورس انرژی روز گذشته یک‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۶ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۶ مجمع عادی و فوق العاده بورس انرژی برگزار شد. در آغاز این مجمع علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران گزارش هیئت مدیره به مجمع را ارائه کرد و سپس به سوالات سهام‌داران پاسخ داد. پس از ارائه گزارش هیئت مدیره و قرائت نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به سی اسفند 99 تصویب شد.

در این جلسه حاضران در مجمع با تقسیم سود ۹۰ ریالی برای هر سهم موافقت و «موسسه بهراد مشار» به عنوان بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان «روزنامه کثیرالانتشار» انتخاب کردند.

همچنین بعد از مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع فوق‌العاده بورس انرژی نیز برگزار شد. در این مجمع با افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان، از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی موافقت و مواردی از اساسنامه نیز اصلاح شد. بنا بر اعلام مدیر عامل شرکت، سود سهام‌داران حقیقی یک ماه بعد از مجمع از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل بورس انرژی در گزارش خود گفت: معاملات کالاها در بورس انرژی ایران از ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ شروع شده و در حال حاضر ۷۴ کارگزاری عضو بورس انرژی ایران هستند و از ۹۶ ایستگاه معاملاتی، معاملاتشان را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۸ کالا و اوراق در بورس انرژی ایران پذیرفته شده است و ۷۴ نیروگاه، نیز برق را در بورس انرژی ایران عرضه می‌کنند.

مدیرعامل بورس انرژی تشریح کرد: سال ۹۹ سالی خاص برای بورس انرژی بود، به طوری که در در بازار فیزیکی، رینگ داخلی بیش از دو میلیون و ۱۸۴ هزار ۷۶۲ تن معامله داشتیم و در رینگ بین‌الملل بیش از ۱۳ میلیون و ۹۷۳ هزار  و ۱۸۲ تن انواع فرآورده با ارزشی بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

نقوی در رابطه با بازار برق گفت: در بازار برق بیش از ۹میلیارد و ۵۷۵ میلیون کیلو وات ساعت با ارزشی بالغ بر ۴۰۸میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد ۲۴میلیون قرارداد بالغ بر ۲۵هزار میلیارد تومان معامله شده است و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ۱۹۶میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان معامله شد.

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی بازار قرارداهای آتی بر روی فرآورده‌های نفتی و معامله‌پذیر کردن گواهی صرفه‌جویی و توسعه بازار مصرف‌کنندگان بالای پنج مگاوات برق در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار