وزارت علوم به آن دسته از دانشگاه‌هایی که ارزشیابی طول ترم را انجام نداده اند هشدار جدی داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه ایجاد دانشگاه‌های مجازی در نقاط مختلف جهان به خصوص ایران از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و روسای دانشگاهی به دنبال استفاده از این نوع آموزش‌ها بودند تا بتوانند در سال‌های آینده تغییر جدیدی را در شیوه‌های آموزشی خود به وجود آورند، اما با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دوری از تجمعات به یک‌باره روند تبدیل فضای آموزش سنتی به سمت آموزش مجازی با شتاب بیشتری دنبال شد که در ابتدا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب، مشکلاتی را به وجود آورد.

یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش مجازی این بود که استادان و دانشجویان آشنایی زیادی برای استفاده از این ابزار‌ها نداشتند و به همین علت بیشتر وقت کلاس صرف حل کردن چالش‌های آموزش الکترونیکی می‌شد، اما این معضل به مرور کاهش یافت و در ترم‌های بعد از آن افراد دانشگاهی رضایت خود را در بهره بردای از این نوع آموزش‌ها با دلایل گوناگون نشان دادند.

قطعی اینترنت یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که نه تنها در ایران، بلکه در سایرکشور‌های جهان هم استادان و دانشجویان زیادی را با چالش رو به رو کرده است، از همین رو برای اینکه محصلان در زمان امتحان دچار این موضوع نشوند، از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که استادان حتما ارزشیابی مستمر طول ترم را در دستور کار خود قرار داده و آن را به بهترین نحو احسن انجام دهند.

برخی از استادان دانشگاهی با استفاده از روش‌های گوناگون مانند: امتحان گرفتن هر جلسه‌ای از دانشجو، تدوین فعالیت‌های عملی و کار‌های پروژه‌ای و ... ارزشیابی مستمر را انجام داده و تنها سهم اندکی از نمره را به امتحان پایان ترم اختصاص دادند تا دانشجویان در صورت مواجه شدن با قطعی برق، قطعی اینترنت، اختلال در سامانه‌های دانشگاهی و ... نگران نشوند و استادان بتوانند در چنین شرایطی با کنترل اوضاع نمره ارزشیابی را ملاک تعیین نمره پایانی دانشجو قرار دهند.

در مقابل برخی از استادان هم از این قانون وزارت علوم سرپیچی کردند و تنها نمره پایانی را برای ارزیابی دانشجو ملاک قرار دادند که در اینصورت معاون آموزشی وزیر علوم گفته که این موضوع به شدت در سطح بندی دانشگاه‌ها تاثیر گذار خواهد بود و دانشگاه‌هایی که ارزشیابی مستمر را انجام داده اند در رتبه‌های برتر و آن دسته از دانشگاه‌هایی هم که چنین روندی را انجام نداده اند رتبه‌های کمتری را دریافت خواهند کرد.

نداشتن ارزشیابی مستمر موجب کاهش رتبه‌ دانشگاه‌ها می‌شود

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره زیرساخت دانشگاه‌ها برای امتحانات مجازی اظهار کرد: ترجیح اصلی ما این بود که امتحانات پایان ترم سال جاری به صورت حضوری برگزار شوند.

او افزود: با وجود بروز موج کرونا طی ۲ الی ۳ ماه گذشته حضوری شدن امتحانات پایان ترم محقق نشد و ما مجبور شدیم ترم جاری را با آزمون‌های الکترونیکی پایان دهیم.

خاکی صدیق تصریح کرد: برای اینکه آسیب آموزش‌های مجازی را به حداقل برسانیم از اردیبهشت ۹۹ با نظر صاحبنظران و افراد خبره این حوزه برخی مباحث را تدوین کرده و آن‌ها را به دانشگاه‌ها ارسال کردیم که در آن مباحث کلی برای انجام ارزیابی و آزمون‌های الکترونیکی از دانشجویان ذکر شده بود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: وقتی که آموزش‌ها و ارزشیابی را به صورت الکترونیکی ادامه می‌دهیم، دیگر نمی‌توانیم برای برگزاری امتحانات از شیوه سنتی استفاده کنیم، آزمون سنتی به این معناست که بارم اصلی نمره به امتحان حضوری تعلق گیرد.

خاکی صدیق با بیان اینکه ارزیابی‌ها در شیوه الکترونیکی باید مستمر صورت گیرند، تاکید کرد: از همان روز اولی که دانشجویان وارد دوره مجازی می‌شوند باید به صورت مستمر فعالیت داشته باشند، یعنی کار‌های عملی انجام دهند، برای شرکت در امتحانات پایان ترم حاضر شوند یا به صورت چهره به چهره در فضای مجازی به سوال و جواب بپردازند که این موارد در دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه‌ها ذکر شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مطابق ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های وزارت علوم از دانشگاه ها، خیلی از همکاران این موضوع را رعایت کرده اند، یعنی ارزشیابی‌های خود را منوط به امتحانات پایان ترم نکرده اند، بلکه با سبک‌های متفاوت و فنون گوناگون در طول ترم به ارزشیابی دانشجویان پرداخته اند.

خاکی صدیق بیان کرد: مطابق گزارش‌های به دست آمده، برخی استادان در طول ترم از طریق صفحات مجازی با شاگردان خود مصاحبه داشته‌اند و از راه‌های گوناگون به ارزیابی آن‌ها اقدام کرده اند و در پایان ترم هم با بارم کم به امتحان پرداخته اند که این روش نسبتا مطمئن است، اما در مقابل برخی استادان به روش سنتی عمل کرده اند و بیشتر نمره را به امتحان پایان ترم اختصاص داده اند که این روش درست و عادلانه نیست؛ بنابراین این موارد در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تاثیرگذار خواهد بود و دانشگاه‌هایی که این موضوع را رعایت نکرده باشند حتماً در سطح‌بندی، رتبه‌های کمی به آنها تعلق خواهد گرفت. 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: عمده اعتراضات دانشگاه‌ها به وزارت علوم در خصوص استادانی است که در طول ترم به ارزیابی دانشجو اقدام نکرده اند و تمام نمره را به امتحان پایان ترم اختصاص داده اند.

شوک وزارت علوم به دانشگاه‌هایی که ارزشیابی طول ترم انجام نداده اند/ مصوبه‌ای که استادان را تهدید می‌کند

کسب مهارت کافی استادان در برگزاری امتحانات مجازی

فرهاد یزدان دوست رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، بیان کرد: استادان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در طراحی و انجام آزمون‌های پایان ترم مهارت کافی کسب کرده اند و بعضی‌ها با کاهش فشار به دانشجو از روش‌های شفاهی و کتبی و ... استفاده می‌کنند تا بتوانند به صورت‌های گوناگون نمره پایان ترم دانشجو را از طریق ارزشیابی مستمر بارگذاری کنند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مطرح کرد: در حال حاضر امتحانات نیم سال را به خوبی برگزار کرده ایم، فضای مجازی حال و هوای متفاوتی به نسبت حضوری دارد، اما با این حال می‌توانیم از این نوع آموزش‌های مدرن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و جلوی خسران را بگیریم.

او اضافه کرد: در فضای مجازی ممکن است برخی از دانشجویان با اختلالاتی مانند قطعی برق و قطعی اینترنت مواجه شوند که در اینصورت استادان به علت اینکه در طول ترم ارزشیابی مستمر را ملاک قرار داده اند دیگر نباید نگران امتحان پایان ترم باشند، بلکه در صورت مواجهه با هر یک از این مشکلات به راحتی می‌توانند از دانشجو مجدد امتحان مورد نظر را بگیرند و با این روش چالش‌ها را کاهش دهند.

یزدان دوست تاکید کرد: در گذشته اگر دانشجویان نمی‌توانستند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند از طریق معاونت آموزشی این مشکل حل می‌شد و هم اکنون هم معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به روش‌های گوناگون حتی در فضای الکترونیکی توانسته این معضل را رفع کند.

او با اشاره به تقلب‌های دانشجویان در امتحانات مجازی اظهار کرد: فرض می‌کنیم که دانشجویان به هیچ عنوان در امتحانات مجازی تقلب نمی‌کنند، اما در صورت بروز هر گونه مشکلی در این زمینه از طریق کمیته‌های انضباطی دانشگاه موضوعات پیش آمده را پیگیری خواهیم کرد، اما زیاد روی این مسئله به علت اعتمادی که به استادان و دانشجویان داریم متمرکز نمی‌شویم و پارامتر‌های اصلی ما این معضل نیست و با استفاده از ارزیابی‌های مستمر شناخت کافی را از دانشجویان به دست می‌آوریم تا در پایان ترم یا مشکل مواجه نشویم.

شوک وزارت علوم به دانشگاه‌هایی که ارزشیابی طول ترم انجام نداده اند/ مصوبه‌ای که استادان را تهدید می‌کند


بیشتر بخوانید

دانشجویان نو ورود ۱۴۰۰ در مهر مجازی آموزش می‌بینند/ سیاست‌های وزارت علوم برای حضوری شدن امتحانات از ترم آتی


در صورتی که واکسیناسیون دانشجویان تا پایان تابستان انجام نشود و دانشگاه‌ها آموزش‌های خود را از مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی همانند ۳ ترم گذشته انجام دهند، انتظار می‌رود که وزارت علوم با سیاست‌های جدی‌تر از دانشگاه‌هایی که قانون ارزشیابی مستمر را کنار گذاشته اند آن‌ها را مکلف به انجام این موضوع کنند و در صورت سرپیچی جریمه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیرند تا در صورت بروز هر نوع مشکل اینترنتی نمره دانشجویان به بازی گرفته نشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اساتید پیام نور تهران،اکثرا درس ندادن و همش ارائه ی بچه ها بود. کلی هم سختگیری میکن. کلاس ۲ ساعت رو ۴ ساعت میکنن و کلی از کارشون میدزدن. تورا خدا چهارتا استاد به درد بخور بیارید برای پیام نور تهران. به شخصه توبه کردم که برای دکترا، دانشگاه تهران رو بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
باسلام اگر امتحانات مستمروارزشیابی دانشجو برای وزارت علوم اهمیت داره پس امتحانات متمرکز خودش ۱۴ نمره داره ۶نمره دست استاده چرا کلا دست استاد را بستن لا ۶نمره چیکار کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آقای غلامی بدترین وزیر علوم بعد از انقلاب است. آدمی که تا کنون مجموع سایتیشن هایش ۵۰۰ می باشد و نشان می دهد که ایشان اصلا علم و پژوهش را نمی شناسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
دقیقا استاد فیزیک دانشگاه ما(پیام نور) هم همین بلا رو به سر ما اورد سر جلسه اینترنت قطع شد اونم امتحان مجدد برگزار نکرد و همگی رو مردود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آموزش مجازی، مراکز آموزشی، بی پایه اساس شده واهمیت ذاتی خود راازدست دا ده!؟! وباعث رواج تقلب وادا نشدن حق مطالب وآموزه ها، ودرنهایت افزایش بیسوادی شده!!! متأسفیم! ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
آیا راه حل بهتری دارید دوست عزیز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دقیقا درسته. یکی مثل من شبانه روز درس بخونم با کتابای حجیم،بعد یکی با تقلب معدلش بشه ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
لطفا پیگیری کنید باشگاه خبرنگاران
قطعی برق واینترنت باعث شده نتونیم درامتحان پایان ترم شرکت کنیم.ودانشگاه هم پاسخگو نبست.ومیگن مشکل خودتونه وازدست ما کاری ساخته نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!چراپیگیری نمی کنیدآخه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
عرضه ندارن از انرژی اتمی درست بهره گیری کنند نتیچه اش میشه اینهمه قطعی برق- بعد میرن با روسیه بخاطر استفاده از انرزی اتمی مان قرارداد میبندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
فعالیت مستمر یعنی در طول ترم هم تعدادی تمرین و تکلیف و آزمون از دانشجوها گرفته بشه تا تمام نمره به پایانترم تعلق نداشته باشه. اما اینکه استادها با عنوان فعالیت مستمر، دانشجوها رو مجبور به انجام کارهایی کنند که اصلاً ارتباطی به اون واحد درسی نداره و اصلاً وظیفه‌ی دانشجو نیست، کار غیرقانونی است. متاسفانه بعضی استادها کرونا رو بهانه کرده‌اند که وظیفه خودشون (یعنی درس دادن) رو انجام ندهند و در عوض، دانشجوها رو مشغول کارهای بی ارتباط با درس کنند.
کسی که در یک زمینه‌ای مقاله می‌نویسه به این معنی هست که کاملاً بر اون موضوع تسلط داره و الآن می‌خواد با نوشتن مقاله، نکات کاملاً جدیدی رو کشف کنه و به عبارتی تولید علم کنه. اما اینکه یه دانشجو که هنوز درس رو یاد نگرفته به بهانه فعالیت مستمر مجبورش کنیم که مقاله بنویسه از هیچ نظری قابل قبول و منطقی نیست. این کار نوعی سوء استفاده و باجگیری از دانشجو است. چون این مقاله‌ها به نام استادها چاپ میشه و باعث امتیاز و افزایش حقوق آن‌ها میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این درسته که برای جلوگیری از تقلب و ... بخش‌هایی از نمره به فعالیت‌های مستمر در طول ترم تعلق بگیره؛ اما جناب دکتر خاکی صدیق این نکته رو فراموش نفرمایند که این فعالیت‌های مستمر و پروژه‌ها نباید جای درس اصلی رو بگیره.

درستش اینه که استادها دقیقاً مطابق سرفصل‌های وزارت علوم تدریس رو انجام بدهند، و در کنارش هر جلسه یه سری تمرین و آزمون کوتاه هم در طول ترم داشته باشند که تمام نمره به امتحان پایانترم موکول نشه.

اما متاسفانه ممکنه از این صحبت‌ها برداشت نادرست بشه؛ یعنی استاد بگه چون مجازی هست، من به جای ۹ فصلی که توی سرفصل‌های وزارت علومه، من ۲ فصل درس میدم. بقیه‌ی وقت تدریس رو چندتا پروژه‌ی عملی می‌دم که دانشجوها خودشون انجام بدهند و آخر ترم هم همین پروژه‌ها تبدیل به مقاله بشه (!!!)

ای کاش آقای دکتر خاکی صدیق به این نکته هم اشاره می‌فرمودند که فعالیت‌های مستمر به معنی حذف اصل تدریس و پرداختن به کارهای حاشیه‌ای مثل مقاله نیست. چون هیچ کجای آیین نامه‌های وزارت علوم نیومده که دانشجو برای درس‌های تئوری باید کارهای عملی یا نرم‌افزاری انجام بده یا مقاله بنویسه. این کار یه نوع سوء استفاده است و غیرقانونی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
همش کارهای نمایشی و دروغ هست! استاد و رئیس بخش هست کل قوانین دانشگاه و وزارت علوم رو زیر پاش میزاره هیچکس و هیچ جا هم کاریش ندارند دانشجویانی هم که شکایت می کنند با بی محلی و حتی اخراج و رفتار بد مسئولین دانشگاه مواجه می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
استادان و کارمندان دانشگاه خیلی بی ادبانه و قلدرمعابانه با دانشجویان برخورد می کنند و تا آنجا که بتوانند در کارهای اداری و فارغ التحصیلی مشکل و تاخیر ایجاد می کنند ای کاش یک دادگاه مخصوص رسیدگی به شکایت از دانشگاهها و اساتید هم بود ای کاش دانشجویان هم حقی داشتند و امکانی فراهم بود تا حقشونو از افرادی که غیر قانونی بهشون ظلم می کنند بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
متاسفانه من خودم سالهاست دانشجوام و هر چقدر گشته‌ام، مسئول خاصی برای رسیدگی به گلایه‌ها و مشکلات دانشجوها پیدا نکردم. مدیرگروه و رئیس دانشکده و رئیس آموزش و رئیس دانشگاه و ... همه‌شون جزو خودِ استادها هستند و همه با هم رفیق و همکارند. پیش کدوم باید شکایت کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام.ایکاش دادگاهی بود که میشد از مربیان و اساتید قلدر که ابروی دانشجویان را می برند،سوءاستفاده روحی میکنندو از جایگاه خود سوء استفاده کرده و به دانشجو فحش رکیک و توهین و اهانت کرده و اگر دانشجو جوابش را بدهد دوباره از جایگاه خود سوء استفاده کرده و با شکایت زندگی دانشجو و شغل و اینده اش را ویران میکنند و در اخر خانه نشینش میکند، شکایت کرد،در کجای جهان چنین نقض حقوق بشر علیه دانشجو وجود دارد،نمونه اش وحیده صالح میرحسنی هست با پارتی بازی هیئت علمی پیام نور سابق عجب شیر شده بود و بعدها تهران رفت،خدا میداند بلایی سر یک دانشجوی مظلوم و اهل مسجدو نماز و بسیج در پیام نور عجب شیر آورد که باید در تاریخ ثبت کنند،همه را با خود هماهنگ کرده بود حتی نظافت چی دانشگاه و برخی دانشجویان که الت دست او بودند،هم آبرویش را برد،هم کارش را گرفت و خانه نشین کرد و زندگی اش را سیاه کرد.دادگاه صالحه کجا بود،به نظر شما حتی حبس ابد هم برای چنین افرادی کم هست.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اصلا هیچ جا حق رعایت نمیشه مخصوصا دانشگاه ولیعصر رفسنجان الکی مشروط میکنن دانشجو هارو با دانشجو کنار نمیان. مخصوصا رشته های فنی مهندسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
در دانشگاه فرهنگیان ارزشیابی انجام میشود ولی تغییری وجود ندارد چون یک مشت هیت علمی الکی بوجود اوردن که بیسوادن و هیئت علمی وزارت علوم هم همه با پارتی هیت علمی شدن و بیسوادن وقتی سیسنم قفل میشه محتوایشان میره چیزی ندارن که بگن . بدون کتاب هیچی نمیدونن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
خدا ب داد مردم ب داد دانشجویان
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
توچندکلاس تاریخ بایدبفهمیم امیرکبیردرحمام فین کشته شد.نفت ملی شد.شاه فراری شدوثروت مملکت رابردخارج.افغانستان جزایران بودازش جداشد.خب الان مثلاافغانستان اسمش شده ایران.تنهافردی که میگه حکومت ایران گسترده شده نتانیاهوهست.درباره جنایات آل سعوددرحق حاجیان ایران چیزی نمینویسن یادرموردبندبندبرجام واینکه مجوزتولیدهمه داروهای خارجی رانداریم.درکلاس زمین شناسی هم درباره نشست زمین تهران نمینویسن وکم آبی.اصلاوقت هرکلاس دوساعت حضوری هست خب توخانه باcdنگاه میکنن یادمیگیرن وسط کرونامدرسه چه معنی میده هی میخواهندنمره انضباط بدهندوورزش بچه توخانه خودش شیطنت نمیکنه یعنی؟ازوزارت علوم خواستاریم مطالب درسی بی ربط باهررشته راحداقل حذف کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۰
وزارت علوم ... نمره انضباط ... زنگ ورزش ... دانشگاه ... بچه‌ی شیطون ...
اینا با هم ارتباطی دارند؟
فکر می‌کنم مطالبی که اشاره کردید مربوط به آموزش و پرورش باشه نه دانشگاه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام.تازه اگه همه اینهارو هم یاد گرفتی و لیسانس و فوق لیسانس اخرش بیکار میشینی توی خونه،خدا ازشون نگذره که هم فرهنگ اصیل ایرانی را نابود کردند و هم اقتصاد و صنعت هسته ای و سفره مردم را ویران.خوب گفتی برجام تعهد یک طرفه ویران کننده صنعت ایران.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
الان از کجا متوجه میشن کدوم دانشگاه چندتا از اساتید بیشتر نمره رو به پایانی اختصاص داده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که همه واسه شغل دولتی دارن میرن دانشگاه. دوستان شغل دولتی دیگه تمام شده. بیخودی به امید کارمند شدن به دانشگاه نرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چیزی که من ۱۰ ساله توی دانشگاه می‌بینم اینه که عده‌‌ ‌ی زیادی به خاطر ترس از سر‌بازی میان دانشگاه. عده‌ای دیگه هم از روی ناچاری و بی‌شغلی میان تا هم بیکار نباشند و هم مدرکی بگیرند شاید یه جایی به دردشون بخوره. یه عده کمی هم که شاغل هستند (بیشتر در مقطع ارشد و دکتری) برای گرفتن مدرک بالاتر برای افزایش حقوق به دانشگاه میان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام.مسئولین باید در مورد بیکاری میلیونی تحصیلکردگان دانشگاهی پاسخگو باشند،هنوز بسیاری از دهه شصتیها بیکارند،وقتی کاری وجود ندارد بهتر است هشتاد درصد واحدهای دانشگاهی تعطیل شوند و مربی و استادهایی که به نام هیئت علمی پول مفت میگیرند اخراج شوند،گناه فرزندان مردم چیست که باید تاوان سهل انگاری مسئولین را بدهند،وقتی کاری وجود ندارد ببندید درب بیشتر دانشگاهارو.نصیروندمغان گرمی،دهه شصتی،فوق لیسانس،دوسال سربازمملکت،سه سال کارگری فنی درخودکفایی شهیدکریمی تبریز،نوزده سال سابقه بسیج مساجدومحلات،فرزندایثارگر،بیکار.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
خُب خیلی از اینایی که دانشجو هستند، اصلاً علاقه ای به درس یا رشته شون ندارند و از روی اجبار به خاطر ترس از سربازی یا از روی بیکاری و ناچاری اومدن دانشگاه.
اگه یه دانش آموز توی مدرسه مهارت یاد بگیره و بعد از مدرسه هم دغدغه سربازی رو نداشته باشه، خودش می‌تونه کار و شغل مورد علاقه اش رو راه‌اندازی کنه و اینجوری مشکل درآمد و مسکن و ازدواج و... هم حل میشه. فایده دیگرش هم اینه که دیگه اینهمه آدم بدون علاقه وارد دانشگاه نمی‌شوند و فقط افرادی که واقعاً به درس علاقه دارند به دانشگاه میان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
پسرم دانشجوی است 2نمره تمرین و18نمره نیم ترم و پایان ترم که در 31اردیبهشت و 31خرداد برگزارشد .چه بسا دانشجویان به صورت گروهی هرکدام یک سوال را حل و باهم رد و بدل می کنند اینجا حق دانشجویانی که اهل تقلب نیستند ضایع می شود .هرچند. در امتحان حضووری هم اآنها که مجاز به تقلبند تقلب می کنند .پسرم. بارها شاهد بوده که اساتید. متقلبان را آزاد و دانشجویانی که. اهل تقلب نیستند. را جابجا. می کنند .حتی. به سوال فرزند من جواب نمی. دادند و مسخره می. کردن وهمان سوال. را به دانشجوی دیگر توضیح میدادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
پسرتون درست گفته؛ چه حضوری چه مجازی، تقلب می‌کنند.
اما اینکه فرمودید تقلب دیگران باعث میشه حق دانشجوهای درسخون ضایع بشه، چندان موافق نیستم. چون مسابقه که نیست نفر اول و آخر داشته باشه. اونهایی که اهل تقلب اند، اگه الان از دانشگاه اخراج هم بشن، اینبار با پارتی بازی میرن سر کار و زندگی و باز هم افراد درسخون عقب می‌مونند.
آخرین اخبار