مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد از احتمال تمدید ارسال طرح به پایتخت کتاب ایران خبر داد.

ابراهیم حیدری مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد، در  گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پایتخت کتاب ایران گفت: مدیران فرهنگی شیراز از وزارت ارشاد درخواست کردند مهلت آن‌ها را برای اجرای طرح هایشان در زمینه کتابخوانی تمدید کنند. این مسئله در شورای سیاستگذاری انتخاب پایتخت کتاب ایران تصویب شد. با موافقت این شورا شیراز تا شهریور ۱۴۰۰ پایتخت کتاب ایران باقی ماند. برهمین مبنا مجدد برنامه ریزی کردیم. باتوجه به شرایط کرونایی جامعه برنامه ریزی‌ها در زمینه کتابخانه‌ها در فضای مجازی امتیاز خاص خود را دارد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اداره‌های کل وزارت ارشاد در تمام استان‌های کشور مهلت دارند تا سی ام تیرماه طرح‌های خود را در زمینه پایتخت کتاب ایران به تهران ارسال کنند. احتمالاً زمان ارسال طرح‌ها تا دو هفته دیگر تمدید شود. چند کارگاه و نشستمان را در حوزه برنامه ریزی فرهنگی در فضای مجازی برگزار کردیم. قرار است پایتخت کتاب، شهر‌های خلاق در زمینه کتابخوانی و برنامه‌های اجرا شده در شیراز، پایتخت کتاب ایران در شهریور ماه اعلام شود. اقدام‌های شیراز را در این زمینه رصد می‌کنیم.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به نحوه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره پایتخت کتاب ایران بیان کرد: سلامتی مردم در الویت است. اگر شرایط جامعه از نظر میزان شیوع کرونا در کشور مانند شرایط کنونی باشد، این مراسم در فضای مجازی و در غیر این صورت به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاوه بر کارگاه‌ها، مکاتبات و ارسال طرح‌ها به جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، اجرای طرح‌ها حتی داوری‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار