سرهنگ امیدوار:

تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است/ برای تشدید محدودیت‌های تردد تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد و ورود و خروج از شهر‌های قرمز و شهر‌های نارنجی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راهور ناجا درباره محدودیت‌های ترافیکی در کشور اظهار کرد: ما محدودیت‌ها را گاهی به صورت استانی و گاهی سراسری اعمال می‌کنیم. اکنون ۱۹۰۰ نقطه برای کنترل تردد‌ها در کشور داریم و در مبادی ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی محدودیت‌ها اعمال و از تردد‌های غیر مجاز جلوگیری می‌شود و کنترل سیستمیک نیز با بد شدن شرایط انجام خواهد شد.

او گفت: در برخی از مناطق استان های شمالی و مناطق قرمز و نارنجی محدودیت ها به صورت جدی اعمال می شود و همه این کارها برای کاهش حجم ترافیک است. اعمال محدودیت سیستمیک در تمام شهرهای قرمز و نارنجی توسط دوربین ها اعمال می شود و ما برای تشدید محدودیت‌های تردد تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: ما مجری تدابیری هستیم که ستاد ملی مقابله با کرونا به واحد‌ها که یکی از آن‌ها پلیس راه و پلیس راه است، ابلاغ می‌کند.

سرهنگ امیوار افزود: بنا بر مصوبه‌ای که از ابتدای شیوع کرونا به ما ابلاغ شده، تردد و ورود و خروج از شهر‌های قرمز و شهر‌های نارنجی ممنوع است و در مواقعی که شرایط حاد می‌شود ما محدودیت‌ها را بر حسب تدابیری که در استان‌ها ابلاغ و برنامه ریزی می‌شود به صورت استانی ابلاغ می‌کنیم.

او افزود: در حال حاضر که در شرایط خاصی به سر می‌بریم که شهر‌های قرمز و نارنجی رو به افزایش است، همکاران بنده به صورت فیزیکی در مقاطعی که باید وجود داشته باشند، در بیش از ۱۹۰۰ نقطه از سطح کشور مستقر هستند.

امیدوار ادامه داد: آنها در هر کدام از این مناطق به تناسب وضعیت شهرها، مستقر خواهند شد.

او گفت: سامانه شهر‌ها کماکان فعال هستند و کنترل سیستمی و اعمال مقررات ستاد مقابله با کرونا در ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی را انجام خواهند داد.

سرهنگ امیدوار گفت: از فردا و با توجه به وخامت وضعیت، همکاران بنده هم به شکل حضوری، بر تردد‌های غیرمجاز نظارت و کنترل خواهند داشت و هم کنترل‌های سیستمی با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا وضعیت را کمی بهتر و بتوانیم به کادر درمان کنیم و از این وضعیت نیز مانند سایر پیک‌ها عبور کنیم.

فرمانده پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: در مقاطعی که محدودیت‌ها به صورت استانی اعمال می‌شود در مواردی که مثلاً مسیر‌های منتهی به استان‌های شمالی که دو مسیر ویژه هستند باید از طریق استان‌ها قوانین مربوط به محدودیت‌ها اطلاع رسانی و ابلاغ شود.

او گفت: در یکی دو هفته گذشته در شرایط نسبتاً معمولی بودیم و شهر‌های شمالی و به ویژه شهر‌هایی که در مسیر خروجی تهران قرار دارند در وضعیت مناسبی قرار داشتند و به همین جهت شرایط کنترل ساده‌تر بود و فقط محدودیت ویژه شهر‌های قرمز و نارنجی بود، اما در حال حاضر که خود تهران و شهر‌های در مسیر این جاده هم قرمز یا نارنجی هستند، این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار