طی مراسمی ۵ مدرسه ماندگار در شیراز به بهره‌برداری رسید و از تندیس مدارس ماندگار هنرستان‌های آیت‌الله طالقانی، صنعتی نمازی، شهید جوانمردی و دبیرستان‌های نمازی و عشایری شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین آغاز به کار ۵ مدرسه ماندگار در شیراز گفت: مدارس ماندگار مصوبه ۷۲۵ شورای عالی آموزش و پرورش است و به مدارسی اطلاق می‌شود که سابقه نیم قرن درخشان علمی، فرهنگی، هنری را داشته اند.

او افزود: فارس با پیشینه ۱۳۰ سال آموزش جدید و مدرن و قرن‌ها آموزش مکتبی و حوزوی متاسفانه از ثبت مدارس ماندگار بی بهره مانده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با همت و تلاش دوستان و همکاران وزارت و اداره کل ۵ مدرسه فارس در شورای عالی آموزش و پرورش به طور همزمان به عنوان مدارس ماندگار ثبت شد که این مساله یک رکورد و دستاورد بی نظیر است.

اسماعیلی گفت: این مدارس به صورت خاص و هیات امنایی اداره خواهند شد و استاندار، فرماندار، مدیرکل و اشخاص مهم فرهنگی شهر به عنوان اعضای هیات امنا در این مدارس فعالیت خواهند کرد.

او با بیان اینکه هویت برای افراد جامعه، ایمان و امنیت و سلامت به بار می‌آرد گفت: مساله حفظ و تحکیم هویت در مدارس ماندگار بسیار حایز اهمیت است و از اهداف اصلی راه اندازی این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر فرزندان این سرزمین بدانند ریشه و هویت اصلی آنان به کجا باز میگردد قطعا بسیاری از اتفاقات ناگوار از جمله مهاجرت نخبگان در این کشور اتفاق نمی‌افتد.

اسماعیلی گفت: هویت ابعاد متفاوتی دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ نظام مقدس تعلیم و تربیت باید میراث و داشته هایمان را تقویت کنیم و در راستای اعتلای آن بکوشیم.

گفتنی است که در پایان از تندیس مدارس ماندگار هنرستان‌های آیت اله طالقانی، هنرستان صنعتی نمازی، هنرستان شهید جوانمردی، دبیرستان‌های نمازی و شهید بهشتی عشایری رو نمایی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار