مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: جوانان ایرانی با توان داخلی دستگاه شعله‌گیر را برای انتقال مواد آتش زا بومی سازی کردند.

 شفیعی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن اظهار کرد: آتش خفه کن در لوله‌هایی که مواد گازی، پالایشی، پتروشیمی و مواد نفتی  انتقال می‌دهند، موثر واقع شده است و اگر در مسیر انتقال این مواد آتش سوزی صورت بگیرد، آتش به کمک دستگاه آتش خفه کن خاموش می‌شود.

او افزود: قبل از ساخت دستگاه آتش خفه کن یا به اصطلاح ساده‌تر شعله گیر، هنگام انتقال مواد آتش زا اگر در مسیر حریق صورت می‌گرفت امکان خاموش کردن آن وجود نداشت تا زمانی که این مواد به مقصد رسیده و خاموش شود.

شفیعی با اشاره به اینکه چه کسانی از شعله گیر استقبال کردند، گفت: از فناوری شعله گیر یا آتش خفه کن، پالایشگاه‌های نفت، پتروشیمی‌ها و هر جایی که خطوط انتقال مواد آتش زا وجود دارد بهره می‌برند و شرکت ما تا جایی که بتواند به این افراد خدمات می‌دهد؛ به جز ایران کشور‌هایی که به این فناوری رسیدند تعدادشان محدود است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد:  این دستگاه باتوجه به کیفیت بالا صادرات و صرفه جویی ارزی بسیار خوبی که در این صنعت داشته، در میان جامعه مخاطبان مقبول واقع شده است.

او با اشاره به تولید دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن اظهار کرد: علاوه بر اینکه دستگاه شعله گیر یا آتش خفه کن بازار فروش بسیار بالایی دارد، با توان تولید داخلی و به کمک جوانان و نخبگان ایرانی بیش از ده‌ها دستگاه از این فناوری جدید ساخته شده و به بومی سازی کامل رسیده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار